Qwic Premium FN7.1 heren e-bike

Qwic Premium FN7.1 heren e-bike

Gratis Rijklaar

2.049,00


Selectie Wissen
  • 14 dagen bedenktijd
  • Betaal in termijnen (meer info klik hier)
  • 100% rijklaar levering mogelijk
  • Gratis verzending binnen Nederland
  • Showroom van + 200m²
  • Elke zondag open
  • Laagste prijsgarantie
[vc_row][vc_column width="1/4"][vc_single_image image="28026" img_size="150x150" style="vc_box_shadow_border_circle_2" label=""][/vc_column][vc_column width="3/4"][vc_column_text]

Voorwielmotor

Dez e-bikes maakt gebruik van een voorwielmotor. Deze type motoren zijn wat goedkoper dan fietsen met een midden- of achterwielmotor.

Pluspunten 

  • Goedkoop in prijs
  • Ruime keuze in verschillende motoren. Budget voorwiel motoren rond tot kwalitatieve voorwiel motoren
  • Weinig geluidsproductie i.v.m.middenmotor
  • Snelle optrek i.v.m. middenmotor

Minpunten 

  • Onnatuurlijke optrek, je voelt getrokken aan je armen. Voorwielmotoren van Bafang hebben dat minder*

  • Minder krachtig t.0.v. middenmotor. Hierdoor is het minder geschikt voor heuvelachtig landschap.
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

qwic fietsen

[vc_row][vc_column width="1/4"][vc_single_image image="20649" img_size="150x150" style="vc_box_shadow_border_circle_2" label=""][/vc_column][vc_column width="3/4"][vc_column_text]

Shimano rollerbrake

De rollerbrake is de opvolger van de klassieke trommelremsysteem. Het is een gesloten en goed beschermd systeem en daardoor onderhoudsvriendelijk. Het werkt middels ‘rolletjes’ die de remsegmenten in de remmantel drukken, waarna de fiets remt. Voordelen van rollerbrake:

  • Onderhoudsvrij
  • Remt geleidelijk (gaat niet over de kop)
  • Geen slijtage
  • Geluidloos (geen piepende geluiden)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row] [vc_row][vc_column width="1/4"][vc_single_image image="28203" img_size="150x150" style="vc_box_shadow_border_circle_2" label=""][/vc_column][vc_column width="3/4"][vc_column_text]

Aluminium frame

Aluminium frames zijn lichter in gewicht dan staal. Een ander voordeel van een aluminium frame is het feit dat aluminium niet kan roesten. Bij een (lak)beschadiging zal het frame niet roesten. Dit kan bij een staal frame wel voorkomen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row] [vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”28032″ img_size=”150×150″ style=”vc_box_shadow_border_circle_2″ label=””][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]

7 Naafversnelling

Deze fiets beschikt over 7 naafversnellingen. De versnelling zit ingebouwd in de naaf van het achterwiel en is dus een interne versnelling. Bij een naafversnelling wissel je van versnelling doordat de tandwielen van plaats veranderen. Verder heb je bij een naafversnelling een dichte kettingkast, is onderhoudsvriendelijk, geen ratelende kettingen en schakelen bij stilstaan is mogelijk.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Motor & E-bike technologie

Motor technologie ?

Brose

brose-fahrzeugteile-vector-logo

Het Duitse bedrijf BROSE gebruikt dezelfde productietechnologie voor de e-bike motor als voor die van de Brose auto-onderdelen. Brose maakt voor bijna alle automerken onderdelen. Elke tweede auto in de wereld is uitgerust met ten minste één onderdeel van Brose. Het bedrijf telt meer dan 60 fabrieken verspreid over 23 landen. Met een afszet van meer dan 100 miljoen motoren is Brose een absolute marktleider.

Door de integratie van het e-bike competentiecentrum in de Brose fabriek in Berlijn kunnen ook de e-bike fabrikanten volop meeprofiteren van de hoge kwaliteitseisen die de auto-industrie stelt. Naar onze mening is de BROSE middenmotor dan ook het beste wat je kan vinden op dit ogenblik onder de E-bikes. De middenmotor beschikt voer maar liefst 90Nm kracht. Brose past een andere techniek toe dan andere aanbieders van middenmotoren waardoor er merkbaar veel minder geluid ontstaat. In de basis komt dit doordat Brose composite "kunststof" aandrijving/tandwielen gebruikt.

De subtiele én krachtige ondersteuning is een feest op zich. Doordat de trapbekrachtiging zo in lijn is met wat je zelf doet verrast de fiets je nooit in negatieve zin. Absolute controle! En dat fietst wel zo prettig. Op de weg is dat simpelweg zeer prettig en natuurlijk fietsen en in het terrein is dat wat ons van zeer grote meerwaarde. No surprises!

Bafang

Bafang eBikes Logo

Bafang wordt gezien als één van de grootste aanbieders van E-sets en is niet meer weg te denken uit de markt voor elektrische fietsen. Het merk is als een van de eerste (en grootste) spelers actief in deze markt en zorgt al jaren voor technische hoogstandjes en innovaties. Bafang produceert niet alleen de motor, maar ook hele E-sets net zoals Bosch dat doet (dus ook de accu, de bediening en het display). Het assortiment van Bafang is alleen een stuk breder: zo heeft Bafang veel verschillende displays, accu’s, voorwielmotoren, en middenmotoren in het assortiment. Door de goede kwaliteit en de brede inzetbaarheid zijn er veel merken die met Bafang systemen werken:

Voorwielmotor

De Bafang voorwielmotor is de krachtigste voorwielmotor in de markt met een trekkracht van 40Nm. De motor zit in het voorwiel en trekt de fiets als het ware vooruit. E-bikes met een voorwielmotor zijn het meest geschikt voor vlak terrein en zijn vaak in prijs net even wat aantrekkelijker dan een e-bike met middenmotor.

Middenmotor

De Bafang middenmotor heeft een trekkracht van maar liefst 80Nm. Dit is een van de sterkste op de markt. Het is voorzien van een rotatie-, snelheids- en trapkrachtsensor. Deze 3 sensoren zorgen ervoor dat de ondersteuning helemaal op jouw kracht en bewegingen wordt aangepast. Zo voelt de ondersteuning zo natuurlijk mogelijk aan! De Bafang middenmotor is geschikt voor dagelijks en recreatief gebruik, ook in heuvels en bergen. Vanwege de plaatsing, laag én centraal tussen de wielen, is het zwaartepunt van de fiets laag. Hierdoor heb je een betere wegligging en rij je stabiel. Wel zo veilig! Uit welke merken kun je kiezen?

Achterwielmotor

Een e-bike met een achterwielmotor voelt het meest aan als een 'normale' fiets: niet-elektrische fietsen worden namelijk ook aangestuurd vanuit het achterwiel. Een achterwielmotor wordt wel vaak bij meer sportieve e-bikes gebruikt. De nieuwste achterwielmotor van Bafang genaamd H800 gear-drive hub motor, is speciaal gemaakt voor speed pedelecs en sportieve tour e-bikes met een derailleurversnelling. De trekkracht van de achterwielmotor is 55Nm en komt in 350W en 500W uitvoeringen. De achterwielmotor zie je bijna niet zitten: hij is ongeveer zo klein als de schijf van een schijfrem.

Shengyi

image-46

Shengyi motoren worden geproduceerd in China en zijn van hoge kwaliteit. Ze maken motoren voor in het voorwiel, midden en achterwiel. Hun voorwielmotoren gebruiken een gemiddelde hoeveelheid kracht (rond 50 Nm) en zijn zeer geschikt voor stadsfietsen. Bovendien zijn ze licht, stil en efficient! Deze motoren vind je voornamelijk onder e-bikes in het lage prijssegment.

Qwic

qwic logo

QWIC zet zich in, door het ontwikkelen van innovatieve e-bikes, voor een toekomst met autovrije steden, om zo de huidige mobiliteitsproblemen en milieuvervuiling te reduceren. Door het gebruik van designelementen en vernieuwingen uit de automotive industrie bieden wij een serieus alternatief voor de vierwieler. Met een modern design en het gebruik van de beste componenten tillen wij ieder jaar onze elektrische fietsen naar een hoger niveau. Hiernaast produceert Qwic ook haar eigen motoren, dit is een groot voordeel omdat ze alles onder hun eigen beheer hebben. Garantieproces verloopt hier ook veel spoeler en sneller aangezien ze niet afhankelijk zijn van 3de partij.

TDCM

tdcm

Alle nieuwe modellen van Qwic zijn voorzien van een nieuwe motor; de TDCM achterwielmotor. Deze motor worden gebruikt in de luxere Strömer en Klever e-bikes en zijn nu ook verkrijgbaar in de QWIC Performance e-bikes. Jarenlang heeft QWIC gewerkt met haar eigen achterwielmotor; een krachtige motor, maar bracht kwalitatief uitdagingen met zich mee. Om deze reden heeft de Nederlandse e-bike fabrikant de keuze gemaakt om met de betrouwbare en kwalitatief hoogstaande TDCM achterwielmotor te werken.

Motor koppel (kracht) ?

Kracht van de motor

De kracht van de motor van een elektrische fiets wordt uitgedrukt in Newtonmeters (Nm). De motor van de e-bike is krachtiger naarmate het aantal Nm hoger is. Bij de keuze voor een elektrische fiets is het belangrijk om met de kracht van de motor rekening te houden. Als de fiets bijvoorbeeld vooral wordt gebruikt voor fietsritten in de stad of toertochten over vlakke wegen, dan kan minimaal 25 Nm voldoende zijn. Als het echter de bedoeling is om ook over heuvels of door een bergachtig landschap te fietsen, dan kan beter voor een meer krachtige motor worden gekozen.

Voorwielmotoren :  rond 45 Nm

Achterwielmotor rond 55 Nm

Middenmotoren: 80Nm(Bafang) 90 (Brose) Nm

Motor positie ?

Voorwiel motor

E-bikes met voorwielmotor zijn wat goedkoper dan fietsen met een midden- of achterwielmotor. Daarnaast kun je kiezen uit enorm veel merken en modellen! Positie van de motor bevindt zich in het voorwiel. Dit kan je direct herkennen.

Pluspunten 

  • Goedkoop in prijs
  • Ruime keuze in verschillende motoren. Budget voorwiel motoren rond tot kwalitatieve voorwiel motoren
  • Weinig geluidsproductie i.v.m.middenmotor
  • Snelle optrek i.v.m. middenmotor

Minpunten 

  • Onnatuurlijke optrek, je voelt getrokken aan je armen. Voorwielmotoren van Bafang hebben dat minder*
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie
  • Minder krachtig t.0.v. middenmotor. Hierdoor is het minder geschikt voor heuvelachtig landschap.
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie

Middenmotor

De E-bikes met een middenmotor zijn duurder i.v.m. voor- en achterwiel motoren. De motorpositie is in het midden bij de trappers.

Pluspunten 

  • Heeft de nadelen van de voor- en achterwiel motor niet
  • Krachtige motor tot 90nM (Brose motoren). Ideal voor heuvelachtige gebied
  • Geleidelijke en natuurlijke optrek
  • Door de krachtsensor is de motor zuiniger

Minpunten 

  • Minder stil, je kunt de motor horen m.u.v. de stille Brose motoren
  • Als je harder trapt, levert de motor ook meer kracht (door de krachtsensor)

Achterwielmotor

Een elektromotor in het achterwiel heeft als grootste voordeel dat de aandrijving van de fiets geheel op het achterwiel blijft, net zoals dit het geval is bij een normale fiets. Deze type motor komen vaak voor bij sportieve fietsen.

Pluspunten:

  • Natuurlijke aandrijving t.o.v. voorwielmotor
  • Veel versnellingen (oplopend tot 11). Hierdoor kan je lekker vaart maken met je e-bike of Speed Pedelec
  • Stil
  • Langere levensduur i.v.m. middenmotor

Nadelen:

  • Derailleur versnelling altijd aanwezig, hierdoor heb je meer onderhoud
  • Halfopen kettingkast
  • Verwisselen van achterband lastiger
  • Lagere rendement i.v.m. middenmotor hierdoor minder zuinig

Ondersteuningsstanden

Soort sensor ?

Sensor

Elk elektrisch systeem heeft een snelheidssensor die, zoals gezegd, meet hoe snel er wordt gereden. Verder wordt het rijgedrag bepaald door een rotatiesensor of een trapkrachtsensor afhankelijk van het model.

Rotatiesensor

Het systeem met rotatiesensor werkt heel simpel. Zodra je (vooruit) trapt, geeft de sensor een seintje door aan de motor. Dit voel je direct aan de ondersteuning die je ontvangt. Het maakt niet uit hoe hard je trapt, de ondersteuning werkt altijd.

De rotatiesensor zorgt voor:

1. Grote betrouwbaarheid (door z’n eenvoud)
2. Juiste ondersteuning in situaties waarbij wel wordt getrapt, maar weinig kracht wordt gezet op de pedalen
3. Veiligheid. De rotatiesensor detecteert of vooruit of achteruit wordt getrapt. Hierdoor zal de ondersteuning in geval van pedalen stilhouden of terugtrappen direct en betrouwbaar worden afgeschakeld.

Trapkrachtsensor

Bij de trapkrachtsensor bepaalt de kracht die je op de pedalen uitvoert de mate dat de motor ondersteunt wordt. Eigenlijk net als op de gewone fiets, maar dan met een beetje hulp! De trapkrachtsensor zorgt voor een zeer natuurlijke fietsbeleving door het meten van de trapkracht. Het meest ideale is dat je beide sensoren ter beschikking hebt.

Schakelsensor

Het is gebaseerd op intelligente schakelsensor bevestigd op schakelkabel, die motoraandrijving wordt in een korte tijd onderbroken wanneer je gaat schakelen. Hierdoor ervaar je soepele schakeling wanneer je elektrisch aan het fietsen bent. Overigens zorgt dit systeem voor een langere levensduur van het hele schakelsysteem. 

,

Smartphone connection ?

Gebruik je smartphone als fietsdisplay

Bedien je e-bike eenvoudig vanaf de smartphone met de gratis QWIC Dashboard App. Dankzij de app, zowel Android als iOS, is alle belangrijke informatie eenvoudig af te lezen. Met de app bedien je de verschillende ondersteuningsniveaus, zie je de gereden afstand, bedien je verschillende instellingen, krijg je een inschatting van het mogelijke bereik, zie je de accucapaciteit en bepaal je je eigen route met de handige fietsnavigatie. Kortom, de smartphone wordt het fietsdisplay!

Accu

Standaard accu ?

Capaciteit accu

Alle accu's van onze elektrische fietsen zijn van Li-Ion accu (Lithium Ion).

De capaciteit van een accu wordt uitgedrukt in Ah of Wh (spreek uit als Ampère-uur en Watt-uur). Dit geeft aan hoeveel energie opgeslagen kan worden in de accu. De eenheid Ah als capaciteitskenmerk zegt op zich niet zo veel. Dit alleen in combinatie met de spanning (in Volt) is dit een waardevol gegeven. Een 10 Ah accu hoeft dus niet per definitie meer capaciteit te hebben dan een 8 Ah accu als van de eerste accu de spanning 24 Volt is en de tweede een spanning van 36 Volt.

De Wh is veel handiger om de capaciteit van de accu op te vergelijken. Een accu van bijv. 480Wh heeft een grotere capaciteit dan een van 240Wh. De capaciteit.

Je kan overigens vrij eenvoudig de Ah waarde van een accu omrekenen naar een Wh waarde. Vermenigvuldig daarvoor de Ah waarde met de spanning in Volt van de accu.

Actieradius ?

De actieradius

De actieradius van een elektrische fiets wordt uitgedrukt in kilometers. Het geeft aan hoeveel kilometer je (bij benadering) met trapondersteuning kan fietsen. Na het afleggen van deze afstand is de accu vrijwel op.  Houd er rekening mee dat de vermelde actieradius af kan wijken van de werkelijkheid. Dit komt voornamelijk doordat het met meerdere factoren te maken heeft. Indien je geen tegenwind hebt, goed wegdek, geen heuvels, constante snelheid met ondersteuningslevel van 1 of 2 en een nieuwe accu. Er wordt vaak een gemiddelde gewicht genomen van 75 KG. Er wordt aangegeven bijvoorbeeld tussen 70 km en 100 km, indien alles mee valt, dan haalt de accu 100 km.

Factoren die een rol spelen zijn:

  • Het weer
  • Welke trapondersteuningsstand je instelt
  • Bandenspanning
  • Wegdek
  • Plat of heuvels
  • Totaal gewicht
  • Zuinig schakelen

Het weer

Tegenwind speelt een grote rol bij de actieradius van je fiets. Verder de energie van de accu neemt af als de temperatuur onder de 20° Celsius komt. Bij 0° Celsius is de accucapaciteit ongeveer 20% minder en bij -10° Celsius al ongeveer 30% (waarden afhankelijk van het type accu).

Elektrische stand

Afhankelijk van de trapondersteuningsstand (laag-midden-hoog) kost dit weinig-normaal-veel elektrische energie. Wil je de maximale actieradius bereiken dan moet je kiezen voor de lichtste trapondersteuning. Vaak aangeduid met de "eco" (economy) stand.

Bandenspanning

Een slecht opgepompte band heeft een negatieve invloed van zo'n 10% op je actieradius. Hoe zachter hoe meer actieradius je verliest.

Wegdek

Bij harde wegdek kan je meer halen uit je actieradius.

Plat of heuvels

Hoe meer heuvels, hoe meer druk er op de motor komt. Van zelf sprekend ga je de ondersteuningstand hoger zetten zodat je eenvoudiger de heuvel op kan, dit heeft negatieve invloed op de actieradius.

Totaal gewicht

Hoe zwaarder de berijder, hoe meer energie het kost om de fiets voort te bewegen. De accu van een elektrische fiets zal dus sneller opraken bij een zwaarlijvige dan bij een lichte berijder.

Zuinig schakelen

Bij het wegrijden, bijvoorbeeld bij een stoplicht, wordt door de motor erg belast om je op weg te helpen. Wil je de accu niet te zwaar belasten en je actieradius vergroten dan moet je in een zo laag mogelijke versnelling wegrijden en op de juiste momenten opschakelen.

Schakel- en remsysteem

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

Qwic performance RD11

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

,

Type versnelling ?

Versnellingstypes

De versnellingen op je fiets bepalen onder welke omstandigheden je met normaal beentempo kunt blijven fietsen. De bedoeling is je in de meest gebruikte versnelling de minste weerstand voelt.

Naafversnelling van Shimano Nexus

De naam zet het al, de versnellingen van de fiets zijn in de naaf van het achterwiel verwerkt. Je hebt varianten met 3, 7 of 8 versnellingen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvriendelijk
  • Bijna altijd een dichte kettingkast
  • Geen ratelende kettingen
  • Schakel bij stilstaand mogelijk

Minpunten

  • Flink verschil tussen de opeenvolgende versnellingen
  • Gewicht fiets is gemiddeld hoger

naafversnellingen

Derailleur

Bij een derailleur type versnelling wordt gebruik gemaakt van versnellingscassettes die op het wiel geplaatst zijn.

Pluspunten

  • Goedkoper i.v.m. naadversnellingen
  • Gewicht van de fiets is lichter
  • Onderhoud aan de ketting eenvoudig door de open kettingkast

Minpunten

  • Is gevoelig en heeft hogere montagekosten
  • Niet schakel bij stilstaand
  • Slijtage speelt een rol en vergt onderhoud
  • Altijd een open kettingkast.

Shimano_xt_rear_derailleur

Shimano Alfine 8 of 11

alfine naaf-min

Een Shimano Alfine 8 of 11 naaf is een versnellingsnaaf welke in het achterwiel gemonteerd wordt, met 8 of 11 inwendige versnellingen. Het basisprincipe is gelijk aan de vertrouwde drieversnellingsnaaf, maar de uitvoering staat op een hoger niveau. Door de nauwkeurige tandwielen, de vele lagers en de oliebadsmering loopt de Shimano Alfine 8 of 11 naaf gelijk aan een derailleurversnelling in goede conditie. De 8 of 11 versnellingen zijn zeer direct te schakelen en de verschillen zijn mooi verdeeld, echter wel een groter verschil als het 'tandje' van de derailleursystemen. De Shimano Alfine 8 en 11 naven ontwikkeld voor de onderhoudsvrije woon/werk- en toerfietsen.

Shimano NuVinci Harmony (van toepassing op de e-bikes)

Qwic Performance mn380 heren

De NuVinci Harmony is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

Rij je net weg dan zal automatisch een zeer lage versnelling gekozen worden, naarmate je meer snelheid krijgt zal heel geleidelijk een steeds hogere versnelling gebruikt worden. Wat deze automatische versnelling feitelijk doet is die versnelling kiezen waardoor je trapfrequentie constant blijft. Dus of je nou net wegrijdt, lekker op gang bent of heel snel rijdt, je trapfrequentie blijft gelijk. Het enige wat veranderd is de kracht die je op de pedalen moet zetten. Hoe harder je wil fietsen, hoe meer inspanning je dit zal kosten maar dat is natuurlijk gelijk aan elke fiets, ook die met een handmatig versnellingssysteem.

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingen

Veel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel.

Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf.

Traploos (van toepassing op de e-bikes)

De traploze NuVinci Harmony versnelling is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

 

 

Algemeen

Banden

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze "binnenbeenlengte" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm) Lichaamslengte
46 149 - 166
47 151 - 168
48 154 - 171
49 157 - 174
50 159 - 176
51 160- 177
52 162 - 179
53 164 - 182
54 166 - 184
55 168 - 186
56 171 - 189
57 174 - 192
58 176 - 194
59 178 - 196
60 180 - 198
61 183 - 202
62 185 - 204
63 186 - 206
64 188 - 208
65 190 - 210
66 192 - 212

Kleur

,

Materiaal frame ?

Materiaal Frame

Het frame van een fiets kan bestaan uit staal of aluminium.

Staal

Voordelen

  • Goedkoop

Nadelen

  • Zwaar in gewicht
  • Kan roesten indien het frame beschadigd raakt. Hierbij komt het stalen frame bloot te liggen waardoor het kan gaan roesten.

Aluminium

Voordelen

  • Roestvrij
  • Licht in gewicht

Nadelen

  • Duurder i.v.m. staal

Merk

Type aandrijving ?

Type aandrijving

Wat is beter?

Of een kettingaandrijving beter is dan een traditionele fietsketting, hangt voor een groot deel af van je persoonlijke wensen. Fietsers met een sportieve fiets zullen geneigd zijn te kiezen voor een gewone ketting, aangezien deze met een derailleur gebruikt kan worden. Voor fietsers met een naafversnelling of fietsers die een hekel hebben aan onderhoud, is een kettingaandrijving mooie uitkomst. In ieder geval is kettingaandrijving in bepaalde situaties – zie voor- en nadelen – een prima alternatief voor de goede oude fietsketting

Riemaandrijving

prem-mn380-beltdrive-004

Een riemaandrijving is een aandrijving waarbij gebruik gemaakt wordt van een kuntstof riem in plaats van een 'traditionele' ketting. Doordat een aandrijfriem geen zijdelingse speling heeft is deze niet te gebruiken in combinatie met een derailleurversnelling. Daarom maken fietsen met een riemaandrijving altijd gebruik van een versnelling in de achternaaf of in de trapas. Voornamelijk Qwic fietsen maken hier gebruik van.

Voordelen:

  • Extreem onderhoudsvriendelijk
  • Bij schakelen van versnellingen is de riem stiller en geeft minder weerstand
  • Geen roest
  • Geen olie nodig
  • Schoon: geen smering nodig, dus geen vuile handen of kleren
  • Schoonmaken: lauw water
  • Duurzaam: een riem gaat tussen de 25.000 en 50.000 kilometer mee
  • Efficiënt: door gebruik van een carbonkern zit er geen rek in een riem, daardoor is de druk heel constant
  • Stil: je kunt alles horen wat er om je heen gebeurt, zoals natuurgeluiden
  • Gewicht: een riem weegt ongeveer 75% minder dan een ketting

Nadelen:

  • Riem kan niet losgekoppeld worden en bestaat uit 1 stuk
  • Reparatie: De riem kan niet gerepareerd worden en moet dus geheel worden vervangen
  • Verkrijgbaarheid: Een riem is minder goed verkrijgbaar. Neem op een fietsreis door afgelegen gebieden een reserveriem mee. Het is een zeer duurzaam onderdeel, maar niet te repareren en niet overal verkrijgbaar. Voor het gewicht hoef je het niet te laten: inclusief de aandrijfriem die op je fiets in gebruik is heb je nu ongeveer de helft van het gewicht van een ketting.
  • Iets prijziger i.v.m. kettingaandrijving

 

 

 

 

 

 

Type fiets

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Jasbeschermer

Frametype

  • Beschrijving
  • Beoordelingen (0)

Qwic Premium FN7.1 heren e-bike

De luxe afwerking, de sterke en stille motor en de slimme accu maken de QWIC Premium MN7 tot een zeer comfortabele elektrische fiets. De e-bike is volledig uitgevoerd met hydraulische velgremmen, lock-out voorvork en schakelsensor voor een unieke rijervaring. De prijswinnende elektrische fiets met stille middenmotor en de gesloten kettingkast zorgen ervoor dat deze fiets weinig onderhoud vraagt.

Prijzen

De combinatie van comfort maar ook de 7 versnellingen, een zeer krachtige motor en de fluisterstille aansturing maken de QWIC Premium N7.1 een echte prijswinnaar. Zo is de QWIC Premium N7.1 al meerdere jaren achter elkaar gekozen tot ‘Beste elektrische fiets met voorwielmotor’. Daardoor is dit een zeer comfortabele elektrische fiets voor woon-werkverkeer. Concluderend door het testpanel: “Deze fiets is zeer goed afgewerkt en heeft een prima actieradius. Verder heeft de N7.1 een sterke ondersteuning, een extra stevig slot, prettige rijeigenschappen, geïntegreerde verlichting en zelfs een handige gadget: een usb-aansluiting in het display.” – Testwinnaar volgens ANWB (2016, 2017)Telegraaf (2016, 2017, 2018) en Elektrischefietsen.com

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Qwic Premium FN7.1 heren e-bike” te beoordelen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

X

Plan een proefrit in

Je kunt in onze winkels onder andere alle motorsystemen testen, dus plan snel een proefrit in wanneer het jou uitkomt!

DEC AANBIEDING: Online 5% korting met code "bf5" | in de winkel 10% korting + accessoire Meer info
Alleen dit weekend: 5% korting op alle Popal fietsen met de code popal5