Altec Sapphire N3 E-bike damesfiets 28 inch

Altec Sapphire N3 E-bike damesfiets 28 inch

U bent op zoek naar een elektrische fiets om van A naar B te rijden? Dan is de Altec Sapphire E-bike Damesfiets N3 – Grijs er voor u.

899,00 849,00


Selectie Wissen
Vergelijk
  • Showroom van +300m². Elke zondag open
  • Betaal in termijnen meer info klik hier
  • 100% rijklaar levering mogelijk. Plan je proefrit in
  • Laagste prijsgarantie en 14 dagen bedenktijd
Bafang-Logo

Bafang motor

Bafang wordt gezien als één van de grootste aanbieders van E-sets en is niet meer weg te denken uit de markt voor elektrische fietsen. Het merk is als een van de eerste (en grootste) spelers actief in deze markt en zorgt al jaren voor technische hoogstandjes en innovaties. Bafang produceert niet alleen de motor, maar ook hele E-sets net zoals Bosch dat doet (dus ook de accu, de bediening en het display). Het assortiment van Bafang is alleen een stuk breder: zo heeft Bafang veel verschillende displays, accu’s, voorwielmotoren, en middenmotoren in het assortiment. Door de goede kwaliteit en de brede inzetbaarheid zijn er veel merken die met Bafang systemen werken

Nexus naaf

3 Naafversnelling

Deze fiets beschikt over 3 naafversnellingen. De versnelling zit ingebouwd in de naaf van het achterwiel en is dus een interne versnelling. Bij een naafversnelling wissel je van versnelling doordat de tandwielen van plaats veranderen. Verder heb je bij een naafversnelling een dichte kettingkast, is onderhoudsvriendelijk, geen ratelende kettingen en schakelen bij stilstaan is mogelijk.

voorwiel motor

Voorwielmotor

Dez e-bikes maakt gebruik van een voorwielmotor. Deze type motoren zijn wat goedkoper dan fietsen met een midden- of achterwielmotor.

Pluspunten 

  • Goedkoop in prijs
  • Ruime keuze in verschillende motoren. Budget voorwiel motoren rond tot kwalitatieve voorwiel motoren
  • Weinig geluidsproductie i.v.m.middenmotor
  • Snelle optrek i.v.m. middenmotor

Minpunten 

  • Onnatuurlijke optrek, je voelt getrokken aan je armen. Voorwielmotoren van Bafang hebben dat minder*

  • Minder krachtig t.0.v. middenmotor. Hierdoor is het minder geschikt voor heuvelachtig landschap.
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie
cst antilek band

CST Anti-lek banden

Onze elektrische fietsen komen standaard met anti-lek banden. De Platinum Protector serie van het merk CST is het beste van het beste als het gaat om anti-lekbanden. Als je deze band kapot wilt krijgen, moet je wel van heel goede huize komen. Deze band heeft een combinatie van 2 materialen. Een rubberen lekbescherming die snijdende delen terugduwt, en een geweven EPS-laag die voorkomt dat scherpe punten de binnenlaag raken. Dubbele bescherming dus!

axa-plug-in-kabel-140cm-defender-1

AXA Defender ringslot

De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot inclusief insteekmogelijkheid. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd. Let wel op dat de insteekkabel niet inbegrepen is.

axa-ringslot-solid-veilig

ART goedgekeurd ringslot

De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd.

Motor & E-bike technologie

Motor technologie ?

Brose

brose-fahrzeugteile-vector-logo

Het Duitse bedrijf BROSE gebruikt dezelfde productietechnologie voor de e-bike motor als voor die van de Brose auto-onderdelen. Brose maakt voor bijna alle automerken onderdelen. Elke tweede auto in de wereld is uitgerust met ten minste één onderdeel van Brose. Het bedrijf telt meer dan 60 fabrieken verspreid over 23 landen. Met een afszet van meer dan 100 miljoen motoren is Brose een absolute marktleider.

Door de integratie van het e-bike competentiecentrum in de Brose fabriek in Berlijn kunnen ook de e-bike fabrikanten volop meeprofiteren van de hoge kwaliteitseisen die de auto-industrie stelt. Naar onze mening is de BROSE middenmotor dan ook het beste wat je kan vinden op dit ogenblik onder de E-bikes. De middenmotor beschikt voer maar liefst 90Nm kracht. Brose past een andere techniek toe dan andere aanbieders van middenmotoren waardoor er merkbaar veel minder geluid ontstaat. In de basis komt dit doordat Brose composite "kunststof" aandrijving/tandwielen gebruikt.

De subtiele én krachtige ondersteuning is een feest op zich. Doordat de trapbekrachtiging zo in lijn is met wat je zelf doet verrast de fiets je nooit in negatieve zin. Absolute controle! En dat fietst wel zo prettig. Op de weg is dat simpelweg zeer prettig en natuurlijk fietsen en in het terrein is dat wat ons van zeer grote meerwaarde. No surprises!

Bafang

Bafang eBikes Logo

Bafang wordt gezien als één van de grootste aanbieders van E-sets en is niet meer weg te denken uit de markt voor elektrische fietsen. Het merk is als een van de eerste (en grootste) spelers actief in deze markt en zorgt al jaren voor technische hoogstandjes en innovaties. Bafang produceert niet alleen de motor, maar ook hele E-sets net zoals Bosch dat doet (dus ook de accu, de bediening en het display). Het assortiment van Bafang is alleen een stuk breder: zo heeft Bafang veel verschillende displays, accu’s, voorwielmotoren, en middenmotoren in het assortiment. Door de goede kwaliteit en de brede inzetbaarheid zijn er veel merken die met Bafang systemen werken:

Voorwielmotor

De Bafang voorwielmotor is de krachtigste voorwielmotor in de markt met een trekkracht van 40Nm. De motor zit in het voorwiel en trekt de fiets als het ware vooruit. E-bikes met een voorwielmotor zijn het meest geschikt voor vlak terrein en zijn vaak in prijs net even wat aantrekkelijker dan een e-bike met middenmotor.

Middenmotor

De Bafang middenmotor heeft een trekkracht van maar liefst 80Nm. Dit is een van de sterkste op de markt. Het is voorzien van een rotatie-, snelheids- en trapkrachtsensor. Deze 3 sensoren zorgen ervoor dat de ondersteuning helemaal op jouw kracht en bewegingen wordt aangepast. Zo voelt de ondersteuning zo natuurlijk mogelijk aan! De Bafang middenmotor is geschikt voor dagelijks en recreatief gebruik, ook in heuvels en bergen. Vanwege de plaatsing, laag én centraal tussen de wielen, is het zwaartepunt van de fiets laag. Hierdoor heb je een betere wegligging en rij je stabiel. Wel zo veilig! Uit welke merken kun je kiezen?

Achterwielmotor

Een e-bike met een achterwielmotor voelt het meest aan als een 'normale' fiets: niet-elektrische fietsen worden namelijk ook aangestuurd vanuit het achterwiel. Een achterwielmotor wordt wel vaak bij meer sportieve e-bikes gebruikt. De nieuwste achterwielmotor van Bafang genaamd H800 gear-drive hub motor, is speciaal gemaakt voor speed pedelecs en sportieve tour e-bikes met een derailleurversnelling. De trekkracht van de achterwielmotor is 55Nm en komt in 350W en 500W uitvoeringen. De achterwielmotor zie je bijna niet zitten: hij is ongeveer zo klein als de schijf van een schijfrem.

Shengyi

image-46

Shengyi motoren worden geproduceerd in China en zijn van hoge kwaliteit. Ze maken motoren voor in het voorwiel, midden en achterwiel. Hun voorwielmotoren gebruiken een gemiddelde hoeveelheid kracht (rond 50 Nm) en zijn zeer geschikt voor stadsfietsen. Bovendien zijn ze licht, stil en efficient! Deze motoren vind je voornamelijk onder e-bikes in het lage prijssegment.

Qwic

qwic logo

QWIC zet zich in, door het ontwikkelen van innovatieve e-bikes, voor een toekomst met autovrije steden, om zo de huidige mobiliteitsproblemen en milieuvervuiling te reduceren. Door het gebruik van designelementen en vernieuwingen uit de automotive industrie bieden wij een serieus alternatief voor de vierwieler. Met een modern design en het gebruik van de beste componenten tillen wij ieder jaar onze elektrische fietsen naar een hoger niveau. Hiernaast produceert Qwic ook haar eigen motoren, dit is een groot voordeel omdat ze alles onder hun eigen beheer hebben. Garantieproces verloopt hier ook veel spoeler en sneller aangezien ze niet afhankelijk zijn van 3de partij.

TDCM

tdcm

Alle nieuwe modellen van Qwic zijn voorzien van een nieuwe motor; de TDCM achterwielmotor. Deze motor worden gebruikt in de luxere Strömer en Klever e-bikes en zijn nu ook verkrijgbaar in de QWIC Performance e-bikes. Jarenlang heeft QWIC gewerkt met haar eigen achterwielmotor; een krachtige motor, maar bracht kwalitatief uitdagingen met zich mee. Om deze reden heeft de Nederlandse e-bike fabrikant de keuze gemaakt om met de betrouwbare en kwalitatief hoogstaande TDCM achterwielmotor te werken.

Motor positie ?

Voorwiel motor

E-bikes met voorwielmotor zijn wat goedkoper dan fietsen met een midden- of achterwielmotor. Daarnaast kun je kiezen uit enorm veel merken en modellen! Positie van de motor bevindt zich in het voorwiel. Dit kan je direct herkennen.

Pluspunten 

  • Goedkoop in prijs
  • Ruime keuze in verschillende motoren. Budget voorwiel motoren rond tot kwalitatieve voorwiel motoren
  • Weinig geluidsproductie i.v.m.middenmotor
  • Snelle optrek i.v.m. middenmotor

Minpunten 

  • Onnatuurlijke optrek, je voelt getrokken aan je armen. Voorwielmotoren van Bafang hebben dat minder*
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie
  • Minder krachtig t.0.v. middenmotor. Hierdoor is het minder geschikt voor heuvelachtig landschap.
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie

Middenmotor

De E-bikes met een middenmotor zijn duurder i.v.m. voor- en achterwiel motoren. De motorpositie is in het midden bij de trappers.

Pluspunten 

  • Heeft de nadelen van de voor- en achterwiel motor niet
  • Krachtige motor tot 90nM (Brose motoren). Ideal voor heuvelachtige gebied
  • Geleidelijke en natuurlijke optrek
  • Door de krachtsensor is de motor zuiniger

Minpunten 

  • Prijziger i.v.m. voor- en achtermotoren

Achterwielmotor

Een elektromotor in het achterwiel heeft als grootste voordeel dat de aandrijving van de fiets geheel op het achterwiel blijft, net zoals dit het geval is bij een normale fiets. Deze type motor komen vaak voor bij sportieve fietsen.

Pluspunten:

  • Natuurlijke aandrijving t.o.v. voorwielmotor
  • Veel versnellingen (oplopend tot 11). Hierdoor kan je lekker vaart maken met je e-bike of Speed Pedelec
  • Stil
  • Langere levensduur i.v.m. middenmotor

Nadelen:

  • Derailleur versnelling altijd aanwezig, hierdoor heb je meer onderhoud
  • Halfopen kettingkast
  • Verwisselen van achterband lastiger
  • Lagere rendement i.v.m. middenmotor hierdoor minder zuinig

Schakel- en remsysteem

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

Qwic performance RD11

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingen

Veel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel.

Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf.

Traploos (van toepassing op de e-bikes)

De traploze NuVinci Harmony versnelling is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

Algemeen

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze "binnenbeenlengte" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm)Lichaamslengte
46149 - 166
47151 - 168
48154 - 171
49157 - 174
50159 - 176
51160- 177
52162 - 179
53164 - 182
54166 - 184
55168 - 186
56171 - 189
57174 - 192
58176 - 194
59178 - 196
60180 - 198
61183 - 202
62185 - 204
63186 - 206
64188 - 208
65190 - 210
66192 - 212

Kleur

, ,

Merk

Type fiets

,

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Frametype

  • Beschrijving
  • Beoordelingen (0)

Altec Sapphire N3 E-bike damesfiets 28 inch

  • Wielmaat: 28 inch
  • Framemaat: 53 cm
  • velgen: Dubbelwandige aluminium
  • Versnelling: 3 speed Shimano Nexus
  • 60 tot 80 km actieradius
  • Walk assist tot 6 k/m per uur
  • Remmena: V-brakes
  • Batterij verlichting
  • lithium accu 400Wh
  • Voorwielmotor: Bafang
  • Axa Solid Plus
  • Zij standaard
  • Banden met reflectie

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Altec Sapphire N3 E-bike damesfiets 28 inch” te beoordelen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

X

Plan een proefrit in

Je kunt in onze winkels onder andere alle motorsystemen testen, dus plan snel een proefrit in wanneer het jou uitkomt!

Tot 40% korting in onze MEGA SALE Meer info
Alleen dit weekend: 5% korting op alle Popal fietsen met de code popal5