Vogue Infinity MDS Middenmotor dames

Vogue Infinity MDS Middenmotor dames

Gratis Rijklaar
Toevoegen aan verlanglijst

De Infinity is voorzien van de meest geavanceerde Bafang Modus motor wat op dit moment verkrijgbaar is. De Bafang Modus is in combinatie met een 36V – 13AH 480 WH accu extreem krachtig maar toch amper hoorbaar. Dankzij de Rollerbrake remmen van het merk Shimano en de LED verlichting voor en achter kunt u ook gerust en veilig genieten van u fiets in welk weer omstandigheid dan ook.

De Infinity is een genot om mee te fietsen.

Herenmodel

Deze fiets is ook te verkrijgbaar in een damesmodel

 

1.799,00 1.649,00


Selectie Wissen
  • 14 dagen bedenktijd
  • Betaal in termijnen (meer info klik hier)
  • 100% rijklaar levering mogelijk
  • Gratis verzending binnen Nederland
  • Showroom van + 200m²
  • Elke zondag open
  • Laagste prijsgarantie
Betaal dit product tot 36 maanden
Vanaf v.a. €54,70 per maand
Pay.nl Spray Pay

*Enkel bij orders tussen €250,- en €3.500,-

middenmotor van bafang

Bafang Middenmotor

De middenmotor is bij een e-bike gevestigd bij de trapas. Deze type motor is het meest comfortabele motortype bij een elektrische fiets. Bij het optrek voel je weinig tot niets. Zeker als je dit vergelijkt met een voorwielmotor waarbij je getrokken voelt aan je armen bij het optrekken. Verder kan je deze e-bike ook gebruiken als een "gewone" als de accu op is of als de motor uit staat. Je voelt geen extra weerstand vanuit de wielen.

Bafang is de grootste naafmotorenfabrikant in Europa. De Bafang middenmotor beschikt over een trekkracht van 80Nm en is voorzien van een rotatie-, snelheids- en trapkrachtsensor. Door deze 3 sensoren wordt de ondersteuning aangepast aan het fietsgedrag. De ondersteuning voelt hierdoor zeer natuurlijk aan. De Bafang middenmotor is geschikt voor dagelijks en recreatief gebruik, ook in heuvels en bergen. Maximaal vermogen van de Bafang Max Drive is 250 – 350W. Ook bijzonder krachtig is de 43V/16Ah uur accu met 690Wh.

display bafang

5 Elektrische standen

Hoeveel trapondersteuning je van de elektromotor krijgt bepaal je in grote mate zelf door de keuze van de stand van de trapkrachtondersteuning. Die kan je in 5 standen instellen door middel van een bedieningspaneeltje op het stuur: geen ondersteuning, laag, normaal en hoog. De energie van de trapondersteuning komt uit de accu. Die accu heeft echter een beperkte capaciteit. Bovendien beschikt de fiets ook over een walk assistent.

cst antilek band

CST Anti-lek banden

De Platinum Protector serie van het merk CST is het beste van het beste als het gaat om anti-lekbanden. Als je deze band kapot wilt krijgen, moet je wel van heel goede huize komen. Deze band heeft een combinatie van 2 materialen. Een rubberen lekbescherming die snijdende delen terugduwt, en een geweven EPS-laag die voorkomt dat scherpe punten de binnenlaag raken. Dubbele bescherming dus!

axa-plug-in-kabel-140cm-defender-1

AXA Defender ringslot

De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot inclusief insteekmogelijkheid. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd. Let wel op dat de insteekkabel niet inbegrepen is.

naafversnellingen

Shimano naafversnellingen

De elektrische fietsen komen standaard met een Nexus van Shimano (m.u.v. e-bikes met een achterwiel motor). Deze bestaan meestal uit 7 of 8 naafversnellingen. Deze versnelling zit ingebouwd in de naaf van het achterwiel. Hierbij wissel je van versnelling doordat de tandwielen van plaats veranderen. Een naafversnelling is vrijwel onderhoudsvrij en zeer eenvoudig te schakelen. Verder zal je ook geen last hebben van een ratelende ketting.

axa-ringslot-solid-veilig

ART goedgekeurd ringslot

De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd.

  • Beschrijving
  • Extra informatie
  • Beoordelingen (0)

Vogue Infinity MDS Middenmotor dames

  • Frame: Aluminium

  • Voorvork: Verend (Geïntegreerd monoshockvering)

  • Zadel: Selle Royal

  • Zadelpen:Verend

  • Velgen: Dubbelwandig aluminium (700C)

  • Banden: Cst (anti lek)

  • Rem voor: Roller brake Shimano met beveiligingskabel (security cable)

  • Rem achter: Shimano Rollerbrake

  • Versnellingen: Shimano (Nexus) 8-speed

  • Ondersteuning: 5 ondersteuningen Modus panel,

  • Accu: 36V-13Ah 480 wh lithium ion uitneembaar

  • Motor: Bafang Modus Drive System

  • Sensor: Speed sensor (Bafang)

  • Max snelheid: 25 km/h

  • Display: Digitaal LCD, 5 standen

  • Actieradius: 70-120 km

  • Gewicht: 23,9 kg

  • Kleur(en): Matt Black, Matt Grey

Extra informatie

Materiaal Frame

Motor

Bafang Modus Drive System

Actieradius ?

De actieradius

Houd er rekening mee dat de vermelde actieradius af kan wijken van de werkelijkheid. Dit komt voornamelijk doordat het met meerdere factoren te maken heeft. Indien je geen tegenwind hebt, goed wegdek, geen heuvels, constante snelheid met ondersteuningslevel van 1 of 2 en een nieuwe accu. Er wordt vaak een gemiddelde gewicht genomen van 75 KG. Er wordt aangegeven bijvoorbeeld tussen 70 km en 100 km, indien alles mee valt, dan haalt de accu 100 km.

Factoren die een rol spelen zijn:

  • Het weer
  • Bandenspanning
  • Wegdek
  • Plat of heuvels
  • Totaal gewicht
  • Zuinig schakelen

80-100KM

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze \\\"binnenbeenlengte\\\" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm) Lichaamslengte
46 149 - 166
47 151 - 168
48 154 - 171
49 157 - 174
50 159 - 176
51 160- 177
52 162 - 179
53 164 - 182
54 166 - 184
55 168 - 186
56 171 - 189
57 174 - 192
58 176 - 194
59 178 - 196
60 180 - 198
61 183 - 202
62 185 - 204
63 186 - 206
64 188 - 208
65 190 - 210
66 192 - 212

 

Banden

Type versnelling ?

Versnellingstypes

De versnellingen op je fiets bepalen onder welke omstandigheden je met normaal beentempo kunt blijven fietsen. De bedoeling is je in de meest gebruikte versnelling de minste weerstand voelt.

Naafversnelling van Shimano Nexus

De naam zet het al, de versnellingen van de fiets zijn in de naaf van het achterwiel verwerkt. Je hebt varianten met 3, 7 of 8 versnellingen.

naafversnellingen

Pluspunten

  • Onderhoudsvriendelijk
  • Bijna altijd een dichte kettingkast
  • Geen ratelende kettingen
  • Schakel bij stilstaand mogelijk

Minpunten

  • Flink verschil tussen de opeenvolgende versnellingen
  • Gewicht fiets is gemiddeld hoger

Derailleur

Bij een derailleur type versnelling wordt gebruik gemaakt van versnellingscassettes die op het wiel geplaatst zijn.

Shimano_xt_rear_derailleur

Pluspunten

  • Goedkoper i.v.m. naadversnellingen
  • Gewicht van de fiets is lichter
  • Onderhoud aan de ketting eenvoudig door de open kettingkast

Minpunten

  • Is gevoelig en heeft hogere montagekosten
  • Niet schakel bij stilstaand
  • Slijtage speelt een rol en vergt onderhoud
  • Altijd een open kettingkast

 

Type fiets

,

Frametype

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

Een schijfrem is een rem waarbij een in de naaf vast gemonteerde schijf meedraait, die door remblokken tegengehouden kan worden. Bij dit systeem wordt gebruik gemaakt van hydraulische vloeistoffen om de remkracht over te dragen van de remhendel naar de rem.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

Type accu

Jasbeschermer

Kleur

,

Stuurslot

Stuurstabilisator

Nee

Merk

Slot

Garantie

Motor positie ?

Voorwiel motor

E-bikes met voorwielmotor zijn wat goedkoper dan fietsen met een midden- of achterwielmotor. Daarnaast kun je kiezen uit enorm veel merken en modellen! Positie van de motor bevindt zich in het voorwiel. Dit kan je direct herkennen.

Pluspunten 

  • Goedkoop in prijs
  • Ruime keuze in verschillende motoren. Budget voorwiel motoren rond tot kwalitatieve voorwiel motoren
  • Weinig geluidsproductie i.v.m.middenmotor
  • Snelle optrek i.v.m. middenmotor

Minpunten 

  • Onnatuurlijke optrek, je voelt getrokken aan je armen. Voorwielmotoren van Bafang hebben dat minder*
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie
  • Minder krachtig t.0.v. middenmotor. Hierdoor is het minder geschikt voor heuvelachtig landschap.
  • Minder veilig bij gladde ondergrond door de voorwielrotatie
    * Een aantal voorbeelden van voorwielmotoren van Bafang:

Popal E-volution 8.3

Popal E-volution 12.2

Popal E-volution 10.2

Vogue Elite E-bike

Middenmotor

De E-bikes met een middenmotor zijn duurder i.v.m. voor- en achterwiel motoren. De motorpositie is in het midden bij de trappers.

Pluspunten 

  • Heeft de nadelen van de voor- en achterwiel motor niet
  • Krachtige motor tot 80nM (Bafang max drive motoren). Ideal voor heuvelachtige gebied
  • Geleidelijke en natuurlijke optrek
  • Door de krachtsensor is de motor zuiniger

Minpunten 

  • Minder stil, je kunt de motor horen
  • Als je harder trapt, levert de motor ook meer kracht (door de krachtsensor)
  • Bij stilstaand die je eerst kracht te geven voordat de motor ondersteuning geeft

Midden

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Vogue Infinity MDS Middenmotor dames” te beoordelen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

X

Plan een proefrit in

Je kunt in onze winkels onder andere alle motorsystemen testen, dus plan snel een proefrit in wanneer het jou uitkomt!