Dit is de Popal Daily Dutch Meisjesfiets in de 20 inch variant, deze is bedoeld voor meisjes tussen de 5 en de 8 jaar oud. We hebben ook een 22, 24 en 26 inch versie voor de wat oudere meiden. De Popal Daily Dutch meisjesfiets is een zeer populaire keuze omdat het vrijwel alles bevat wat belangrijk is bij een fiets: comfort, gemak, veiligheid en natuurlijk de looks!

Popal Daily Dutch Meisjesfiets 20 inch

Dit is de Popal Daily Dutch Meisjesfiets in de 20 inch variant, deze is bedoeld voor meisjes tussen de 5 en de 8 jaar oud. We hebben ook een 22, 24 en 26 inch versie voor de wat oudere meiden. De Popal Daily Dutch meisjesfiets is een zeer populaire keuze omdat het vrijwel alles bevat wat belangrijk is bij een fiets: comfort, gemak, veiligheid en natuurlijk de looks!

+ 1 more
  • Showroom van +300m². Elke zondag open
  • Betaal in termijnen meer info klik hier
  • 100% rijklaar levering mogelijk. Plan je proefrit in
  • Laagste prijsgarantie en 14 dagen bedenktijd

Aluminium voordrager

De Popal kinderfietsen beschikken als enige (in onze collectie) over een aluminium voordrager. Met een aluminium voordrager heb je een lichte stuur t.o.v. staal. Dit helpt natuurlijk ervoor dat het fietsen eenvoudiger gaat, zeker als je een passende mand of krat voor wilt gaan vestigen. Bovendien is aluminium ook roestbestendig.

jasberschermers en snelbinders

Jasbeschermers en snelbinders

Alle Popal Daily Dutch kinderfietsen komen standaard met jasbeschermers en snelbinders. Met behulp van de fancy jasbeschermers kan je veilig de weg op.

Laag frame

De Popal fietsen hebben in vergelijking met onze overige merken een laag frame. Het frame wordt opgemeten vanuit de trappers tot het zadelpen.

Accessoires voor de Popal Daily Dutch Meisjesfiets 20 inch

Schakel- en remsysteem

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

Qwic performance RD11

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingen

Veel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel.

Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf.

Traploos (van toepassing op de e-bikes)

De traploze NuVinci Harmony versnelling is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

Algemeen

Kleur

, , , , ,

Merk

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Frametype

More

Categorie

 

 

Popal Daily Dutch Meisjesfiets 20 inch

Popal Daily dutch meisjesfiets 20 inch  is een transportfiets in de categorie Kinderfietsen. Voor meisjes van deze leeftijd is het natuurlijk erg belangrijk dat de fiets er ook leuk uitziet. Met de Popal Daily Dutch meisjesfiets 20 inch hoef je je daar absoluut geen zorgen over te maken. De fiets is namelijk een echt plaatje en is een unieke combinatie van stoer en trendy. Het is een fiets waar je op gezien wilt worden en die omschreven kan worden als hip, trendy en modebewust.

De fiets is voorzien van de meest sterke en krachtige onderdelen die zorgen voor een robuuste fiets. De fiets is dan ook zeer stevig en gaat voor een lange tijd mee, het is een fiets waar lang op gereden kan worden en met een hoop plezier. De Popal Daily Dutch meisjesfiets brengt dan ook een hoop plezier en gemak, naar school gaan kan moeiteloos en ook op de fiets naar vriendjes en vriendinnetjes is erg simpel.

De fiets heeft een vrij stoer design wat gebaseerd is op een echte ouderwetse transportfiets. Dit is helemaal in tegenwoordig en wordt retro genoemd. De fietsen zijn tegenwoordig wel een stuk moderner en dat kan worden gezien in de strakke afwerking van de kleur en het design. Het is een echt plaatje. De Popal daily dutch meisjesfiets 20 inch heeft een sterke handrem en terugtraprem. Het stuur en zadel is in hoogte verstelbaar en de kettingkast is gesloten voor extra veiligheid. De fiets heeft ook een handig voorrek en is uiteraard voorzien van verlichting. De fiets heeft ook een stevig stalen frame, comfortabel zadel, slot, bel en snelbinders en is dus een erg complete fiets. Genoeg voor jaren plezier!

Eigenschappen

  • Wielmaat: 20 inch
  • Veilig gesloten kettingkast
  • Voorrem en terugtraprem
  • Verlichting voor en achter
  • Bel
  • Comfortabel zadel
  • Inclusief voordrager
  • Ringslot
  • Snelbinders
  • Standaard
  • Stevig stalen frame

Reviews

There are no reviews yet.


Be the first to review “Popal Daily Dutch Meisjesfiets 20 inch”

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

X