Inclusief Service Pakket (t.w.v. € 599,-)
- 5 jaar garantie
- 1 jaar find my bike service (d.m.v. GPS)
- Haal- en brengservice garantie
- 3 servicebeurten incl. haal- en brengservice
- Elektrische leenfiets
- Inruilfiets taxeren aan deur
- Gratis montage accessoires
- Voorrang bij reparaties
- Smartphone koppeling
- Gratis montage + levering
- Showroom van +300m². Elke zondag open
- Betaal in termijnen meer info klik hier
- 100% rijklaar levering mogelijk. Plan je proefrit in
- Laagste prijsgarantie en 14 dagen bedenktijd
Middenmotor
Deze E-bike beschikt over een middenmotor. De motorpositie is in het midden bij de trappers.
Pluspunten
- Heeft de nadelen van de voor- en achterwiel motor niet
- Krachtige en kwalitatieve motor tot 90nM (Brose motoren). Ideal voor heuvelachtige gebied
- Geleidelijke en natuurlijke optrek
- Door de krachtsensor is de motor zuiniger
Minpunten
- Prijziger i.v.m. voor- en achtermotoren
Aluminium frame
Aluminium frames zijn lichter in gewicht dan staal. Een ander voordeel van een aluminium frame is het feit dat aluminium niet kan roesten. Bij een (lak)beschadiging zal het frame niet roesten. Dit kan bij een staal frame wel voorkomen.
Brose Motor
Het Duitse bedrijf BROSE gebruikt dezelfde productietechnologie voor de e-bike motor als voor die van de Brose auto-onderdelen. Brose maakt voor bijna alle automerken onderdelen. Elke tweede auto in de wereld is uitgerust met ten minste één onderdeel van Brose. Het bedrijf telt meer dan 60 fabrieken verspreid over 23 landen. Met een afszet van meer dan 100 miljoen motoren is Brose een absolute marktleider.
Door de integratie van het e-bike competentiecentrum in de Brose fabriek in Berlijn kunnen ook de e-bike fabrikanten volop meeprofiteren van de hoge kwaliteitseisen die de auto-industrie stelt. Naar onze mening is de BROSE middenmotor dan ook het beste wat je kan vinden op dit ogenblik onder de E-bikes. De middenmotor beschikt voer maar liefst 90Nm kracht. Brose past een andere techniek toe dan andere aanbieders van middenmotoren waardoor er merkbaar veel minder geluid ontstaat. In de basis komt dit doordat Brose een riemaandrijving hanteert voor de motor i.p.v. kunststof.
Hydraulische Schijfrem
Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.
Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.
Riemaandrijving
Een riemaandrijving is een aandrijving waarbij gebruik gemaakt wordt van een kunststof riem in plaats van een ‘traditionele’ ketting. Doordat een aandrijfriem geen zijdelingse speling heeft is deze niet te gebruiken in combinatie met een derailleurversnelling. Daarom maken fietsen met een riemaandrijving altijd gebruik van een versnelling in de achternaaf of in de trapas. Voordelen:
- Extreem onderhoudsvriendelijk
- Bij schakelen van versnellingen is de riem stiller en geeft minder weerstand
- Geen roest
- Geen olie nodig
- Duurzaam: een riem gaat tussen de 25.000 en 50.000 kilometer mee
- Efficiënt: door gebruik van een carbonkern zit er geen rek in een riem, daardoor is de druk heel constant
- Stil: je kunt alles horen wat er om je heen gebeurt, zoals natuurgeluiden
- Gewicht: een riem weegt ongeveer 75% minder dan een ketting
Smartphone ondersteuning
Bedien je e-bike eenvoudig vanaf de smartphone met de gratis QWIC Dashboard App. Dankzij de app, zowel Android als iOS, is alle belangrijke informatie eenvoudig af te lezen. Met deze handige app kan je zelfs het systeem update zonder bij een dealer langs te gaan. Met de app bedien je de verschillende ondersteuningsniveaus, zie je de gereden afstand, bedien je verschillende instellingen, krijg je een inschatting van het mogelijke bereik, zie je de accucapaciteit en bepaal je je eigen route met de handige fietsnavigatie. Kortom, de smartphone wordt het fietsdisplay!
Fast Charging Station
Voor de Premium Q is er speciaal een snellaad-station ontwikkeld om de accu sneller en voornamelijk slimmer te laden. Het station zal over een hibernation modus beschikken. Hierdoor wordt de accu altijd zodanig opgeladen dat de levensduur van de accu geoptimaliseerd zal blijven.
Abus 5850
Door de geïntegreerde GPS-systeem van G4s zal je geen zorgen moeten maken. Grootste securitybedrijf in de wereld G4S biedt haar services aan. De Find My Bike functie zal de gestolen Premium Q altijd gevonden worden. Wordt de fiets niet meer teruggevonden krijg je volledig het aankoopbedrag terug. De Qwic Premium Q beschikt hiernaast ook over de 24/7 pechhulp service.
CST Anti-lek banden
De Platinum Protector serie van het merk CST is het beste van het beste als het gaat om anti-lekbanden. Als je deze band kapot wilt krijgen, moet je wel van heel goede huize komen. Deze band heeft een combinatie van 2 materialen. Een rubberen lekbescherming die snijdende delen terugduwt, en een geweven EPS-laag die voorkomt dat scherpe punten de binnenlaag raken. Dubbele bescherming dus!
AXA Defender ringslot
De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot inclusief insteekmogelijkheid. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd. Let wel op dat de insteekkabel niet inbegrepen is.
ART goedgekeurd ringslot
De elektrische fietsen komen standaard met een AXA Defender ringslot. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd.
Motor & E-bike technologie
Motor technologie
?
BroseHet Duitse bedrijf BROSE gebruikt dezelfde productietechnologie voor de e-bike motor als voor die van de Brose auto-onderdelen. Brose maakt voor bijna alle automerken onderdelen. Elke tweede auto in de wereld is uitgerust met ten minste één onderdeel van Brose. Het bedrijf telt meer dan 60 fabrieken verspreid over 23 landen. Met een afszet van meer dan 100 miljoen motoren is Brose een absolute marktleider. Door de integratie van het e-bike competentiecentrum in de Brose fabriek in Berlijn kunnen ook de e-bike fabrikanten volop meeprofiteren van de hoge kwaliteitseisen die de auto-industrie stelt. Naar onze mening is de BROSE middenmotor dan ook het beste wat je kan vinden op dit ogenblik onder de E-bikes. De middenmotor beschikt voer maar liefst 90Nm kracht. Brose past een andere techniek toe dan andere aanbieders van middenmotoren waardoor er merkbaar veel minder geluid ontstaat. In de basis komt dit doordat Brose composite "kunststof" aandrijving/tandwielen gebruikt. De subtiele én krachtige ondersteuning is een feest op zich. Doordat de trapbekrachtiging zo in lijn is met wat je zelf doet verrast de fiets je nooit in negatieve zin. Absolute controle! En dat fietst wel zo prettig. Op de weg is dat simpelweg zeer prettig en natuurlijk fietsen en in het terrein is dat wat ons van zeer grote meerwaarde. No surprises! BoschDe middenmotor van Bosch is een van de populaire motorsysteem voor elektrische fietsen. Dat is niet zonder reden: de motor is betrouwbaar, biedt een erg soepele ondersteuning en uitstekende rijeigenschappen, en is bovendien erg stil voor een middenmotor. Het motorsysteem van Bosch is beschikbaar in vijf verschillende uitvoeringen: de Active Line, Active Line Plus, Performance Line, Performance Line Speed en Performance Line CX. De motoren verschillen onder andere in het maximale vermogen dat ze kunnen leveren. Dankzij deze indeling is er een geschikte Bosch middenmotor voor alle soorten e-bikes en voor verschillende gebruiksdoelen. Bosch Active LineDe uitstekende ‘standaard’ motor in de serie, de Bosch Active Line motor, wordt vooral gebruikt in de voordeligere elektrische stadsfietsen. De motor is net zo stil als de duurdere Active Line Plus motor, maar hij heeft met een maximaal koppel van 40Nm een wat lager maximaal vermogen. Met zijn soepele, maar relatief minder krachtige motor is het Active Line systeem vooral geschikt voor gebruik in de stad. Bosch Active Line PlusHet Active Line Plus systeem is het grote broertje van de standaard Active Line middenmotor. Hij oogt hetzelfde, maar heeft een andere binnenkant. Met een hoger maximaal koppel van 50 Nm en een maximale ondersteuning van 270% van het door de berijder geleverde vermogen (in combinatie met een derailleurversnelling) biedt de Active Line Plus net even wat meer ondersteuning dan de normale Active Line. Een elektrische fiets uitgerust met een Bosch Active Line plus motor is daardoor ideaal voor gebruik in de stad en op het platteland en is geschikt voor woon-werkverkeer en recreatieve toertochten. Bosch Performance LineNaast de Active Line heeft Bosch voor gebruik op meer sportieve fietsen ook verschillende uitvoeringen van de zogenaamde Performance Line in productie. De standaard Bosch Performance Line motor heeft een maximaal koppel van 65 Nm en levert in de Turbo-stand een maximale ondersteuning van 275%. Deze krachtige motor is vooral te vinden op de serieuzere toerfiets. Het is de ideale motor voor de toerfietser of forens die nét even meer power wil dan wat de Active Line motoren bieden. Bosch Performance Line CXDe Performance Line CX zorgt voor een unieke eMTB-belevenis: compact, licht en met meer power combineert deze drive unit hoogwaardige materialen, een enorm krachtige aandrijving en high-end sensoren. Daarmee krijgt eMountainbiken op de trail een geheel nieuwe dimensie. Vanaf modeljaar 2021 met een draaimoment tot 85 Nm, nieuwe kenmerken in de aansturing van de motor en een doorontwikkelde eMTB-modus – en dat als software-update. Voor een aanstekelijke rijbelevenis: natuurlijker, intuïtiever, krachtiger en een absolute benchmark in deze klasse. Bosch Performance Line SpeedDe Performance Line motor is normaal gesproken begrensd om te ondersteunen tot snelheden van maximaal 25 km/u. Er is echter ook een vergelijkbaar ontworpen versie van de motor ontwikkeld voor gebruik op Speed Pedelecs. Deze Bosch Performance Line Speed motor ondersteunt tot snelheden van 45 km/u. De motor heeft een maximaal koppel van 75 Nm, een groter vermogen van 350W dat de extra ondersteuning mogelijk maakt. Daarnaast is de Performance Speed ook een stukje lichter, hij weegt namelijk maar 2.9 kilo, waardoor het rijgedrag nog sportiever aanvoelt. BafangBafang wordt gezien als één van de grootste aanbieders van E-sets en is niet meer weg te denken uit de markt voor elektrische fietsen. Het merk is als een van de eerste (en grootste) spelers actief in deze markt en zorgt al jaren voor technische hoogstandjes en innovaties. Bafang produceert niet alleen de motor, maar ook hele E-sets net zoals Bosch dat doet (dus ook de accu, de bediening en het display). Het assortiment van Bafang is alleen een stuk breder: zo heeft Bafang veel verschillende displays, accu’s, voorwielmotoren, en middenmotoren in het assortiment. Door de goede kwaliteit en de brede inzetbaarheid zijn er veel merken die met Bafang systemen werken: VoorwielmotorDe Bafang voorwielmotor is de krachtigste voorwielmotor in de markt met een trekkracht van 40Nm. De motor zit in het voorwiel en trekt de fiets als het ware vooruit. E-bikes met een voorwielmotor zijn het meest geschikt voor vlak terrein en zijn vaak in prijs net even wat aantrekkelijker dan een e-bike met middenmotor. MiddenmotorDe Bafang middenmotor heeft een trekkracht van maar liefst 80Nm. Dit is een van de sterkste op de markt. Het is voorzien van een rotatie-, snelheids- en trapkrachtsensor. Deze 3 sensoren zorgen ervoor dat de ondersteuning helemaal op jouw kracht en bewegingen wordt aangepast. Zo voelt de ondersteuning zo natuurlijk mogelijk aan! De Bafang middenmotor is geschikt voor dagelijks en recreatief gebruik, ook in heuvels en bergen. Vanwege de plaatsing, laag én centraal tussen de wielen, is het zwaartepunt van de fiets laag. Hierdoor heb je een betere wegligging en rij je stabiel. Wel zo veilig! Uit welke merken kun je kiezen? AchterwielmotorEen e-bike met een achterwielmotor voelt het meest aan als een 'normale' fiets: niet-elektrische fietsen worden namelijk ook aangestuurd vanuit het achterwiel. Een achterwielmotor wordt wel vaak bij meer sportieve e-bikes gebruikt. De nieuwste achterwielmotor van Bafang genaamd H800 gear-drive hub motor, is speciaal gemaakt voor speed pedelecs en sportieve tour e-bikes met een derailleurversnelling. De trekkracht van de achterwielmotor is 55Nm en komt in 350W en 500W uitvoeringen. De achterwielmotor zie je bijna niet zitten: hij is ongeveer zo klein als de schijf van een schijfrem. ShengyiShengyi motoren worden geproduceerd in China en zijn van hoge kwaliteit. Ze maken motoren voor in het voorwiel, midden en achterwiel. Hun voorwielmotoren gebruiken een gemiddelde hoeveelheid kracht (rond 50 Nm) en zijn zeer geschikt voor stadsfietsen. Bovendien zijn ze licht, stil en efficient! Deze motoren vind je voornamelijk onder e-bikes in het lage prijssegment. QwicQWIC zet zich in, door het ontwikkelen van innovatieve e-bikes, voor een toekomst met autovrije steden, om zo de huidige mobiliteitsproblemen en milieuvervuiling te reduceren. Door het gebruik van designelementen en vernieuwingen uit de automotive industrie bieden wij een serieus alternatief voor de vierwieler. Met een modern design en het gebruik van de beste componenten tillen wij ieder jaar onze elektrische fietsen naar een hoger niveau. Hiernaast produceert Qwic ook haar eigen motoren, dit is een groot voordeel omdat ze alles onder hun eigen beheer hebben. Garantieproces verloopt hier ook veel spoeler en sneller aangezien ze niet afhankelijk zijn van 3de partij. TDCMAlle nieuwe modellen van Qwic zijn voorzien van een nieuwe motor; de TDCM achterwielmotor. Deze motor worden gebruikt in de luxere Strömer en Klever e-bikes en zijn nu ook verkrijgbaar in de QWIC Performance e-bikes. Jarenlang heeft QWIC gewerkt met haar eigen achterwielmotor; een krachtige motor, maar bracht kwalitatief uitdagingen met zich mee. Om deze reden heeft de Nederlandse e-bike fabrikant de keuze gemaakt om met de betrouwbare en kwalitatief hoogstaande TDCM achterwielmotor te werken. | |
---|---|
Motor koppel (kracht)
?
Kracht van de motorDe kracht van de motor van een elektrische fiets wordt uitgedrukt in Newtonmeters (Nm). De motor van de e-bike is krachtiger naarmate het aantal Nm hoger is. Bij de keuze voor een elektrische fiets is het belangrijk om met de kracht van de motor rekening te houden. Als de fiets bijvoorbeeld vooral wordt gebruikt voor fietsritten in de stad of toertochten over vlakke wegen, dan kan minimaal 25 Nm voldoende zijn. Als het echter de bedoeling is om ook over heuvels of door een bergachtig landschap te fietsen, dan kan beter voor een meer krachtige motor worden gekozen. Voorwielmotoren: +/- 45 Nm Achterwielmotor: +/- 55 Nm Middenmotor: tussen 40 Nm en 90 Nm | |
Motor positie
?
Voorwiel motorE-bikes met voorwielmotor zijn wat goedkoper dan fietsen met een midden- of achterwielmotor. Daarnaast kun je kiezen uit enorm veel merken en modellen! Positie van de motor bevindt zich in het voorwiel. Dit kan je direct herkennen. Pluspunten
Minpunten
MiddenmotorDe E-bikes met een middenmotor zijn duurder i.v.m. voor- en achterwiel motoren. De motorpositie is in het midden bij de trappers. Pluspunten
Minpunten
AchterwielmotorEen elektromotor in het achterwiel heeft als grootste voordeel dat de aandrijving van de fiets geheel op het achterwiel blijft, net zoals dit het geval is bij een normale fiets. Deze type motor komen vaak voor bij sportieve fietsen. Pluspunten:
Nadelen:
| |
Ondersteuningsstanden | |
Soort sensor
?
SensorElk elektrisch systeem heeft een snelheidssensor die, zoals gezegd, meet hoe snel er wordt gereden. Verder wordt het rijgedrag bepaald door een rotatiesensor of een trapkrachtsensor afhankelijk van het model. RotatiesensorHet systeem met rotatiesensor werkt heel simpel. Zodra je (vooruit) trapt, geeft de sensor een seintje door aan de motor. Dit voel je direct aan de ondersteuning die je ontvangt. Het maakt niet uit hoe hard je trapt, de ondersteuning werkt altijd. De rotatiesensor zorgt voor: 1. Grote betrouwbaarheid (door z’n eenvoud) TrapkrachtsensorBij de trapkrachtsensor bepaalt de kracht die je op de pedalen uitvoert de mate dat de motor ondersteunt wordt. Eigenlijk net als op de gewone fiets, maar dan met een beetje hulp! De trapkrachtsensor zorgt voor een zeer natuurlijke fietsbeleving door het meten van de trapkracht. Het meest ideale is dat je beide sensoren ter beschikking hebt. Schakelsensor Het is gebaseerd op intelligente schakelsensor bevestigd op schakelkabel, die motoraandrijving wordt in een korte tijd onderbroken wanneer je gaat schakelen. Hierdoor ervaar je soepele schakeling wanneer je elektrisch aan het fietsen bent. Overigens zorgt dit systeem voor een langere levensduur van het hele schakelsysteem.
| |
Smartphone connection
?
Gebruik je smartphone als fietsdisplayBedien je e-bike eenvoudig vanaf de smartphone met de gratis QWIC Dashboard App. Dankzij de app, zowel Android als iOS, is alle belangrijke informatie eenvoudig af te lezen. Met de app bedien je de verschillende ondersteuningsniveaus, zie je de gereden afstand, bedien je verschillende instellingen, krijg je een inschatting van het mogelijke bereik, zie je de accucapaciteit en bepaal je je eigen route met de handige fietsnavigatie. Kortom, de smartphone wordt het fietsdisplay! Na het maken van een fietstocht bekijk je alle informatie in het dashboard van de app. Zo check je eenvoudig wat de status is van de accu en zie je wanneer het tijd is voor onderhoud of service. Hierdoor fiets je altijd zonder problemen naar de plek van bestemming!
|
Accu
Standaard accu
?
Capaciteit accuAlle accu's van onze elektrische fietsen zijn van Li-Ion accu (Lithium Ion). De capaciteit van een accu wordt uitgedrukt in Ah of Wh (spreek uit als Ampère-uur en Watt-uur). Dit geeft aan hoeveel energie opgeslagen kan worden in de accu. De eenheid Ah als capaciteitskenmerk zegt op zich niet zo veel. Dit alleen in combinatie met de spanning (in Volt) is dit een waardevol gegeven. Een 10 Ah accu hoeft dus niet per definitie meer capaciteit te hebben dan een 8 Ah accu als van de eerste accu de spanning 24 Volt is en de tweede een spanning van 36 Volt. De Wh is veel handiger om de capaciteit van de accu op te vergelijken. Een accu van bijv. 480Wh heeft een grotere capaciteit dan een van 240Wh. De capaciteit. Je kan overigens vrij eenvoudig de Ah waarde van een accu omrekenen naar een Wh waarde. Vermenigvuldig daarvoor de Ah waarde met de spanning in Volt van de accu. | |
---|---|
Actieradius
?
De actieradiusDe actieradius van een elektrische fiets wordt uitgedrukt in kilometers. Het geeft aan hoeveel kilometer je (bij benadering) met trapondersteuning kan fietsen. Na het afleggen van deze afstand is de accu vrijwel op. Houd er rekening mee dat de vermelde actieradius af kan wijken van de werkelijkheid. Dit komt voornamelijk doordat het met meerdere factoren te maken heeft. Indien je geen tegenwind hebt, goed wegdek, geen heuvels, constante snelheid met ondersteuningslevel van 1 of 2 en een nieuwe accu. Er wordt vaak een gemiddelde gewicht genomen van 75 KG. Er wordt aangegeven bijvoorbeeld tussen 70 km en 100 km, indien alles mee valt, dan haalt de accu 100 km. Factoren die een rol spelen zijn:
Het weerTegenwind speelt een grote rol bij de actieradius van je fiets. Verder de energie van de accu neemt af als de temperatuur onder de 20° Celsius komt. Bij 0° Celsius is de accucapaciteit ongeveer 20% minder en bij -10° Celsius al ongeveer 30% (waarden afhankelijk van het type accu). Elektrische standAfhankelijk van de trapondersteuningsstand (laag-midden-hoog) kost dit weinig-normaal-veel elektrische energie. Wil je de maximale actieradius bereiken dan moet je kiezen voor de lichtste trapondersteuning. Vaak aangeduid met de "eco" (economy) stand. BandenspanningEen slecht opgepompte band heeft een negatieve invloed van zo'n 10% op je actieradius. Hoe zachter hoe meer actieradius je verliest. WegdekBij harde wegdek kan je meer halen uit je actieradius. Plat of heuvelsHoe meer heuvels, hoe meer druk er op de motor komt. Van zelf sprekend ga je de ondersteuningstand hoger zetten zodat je eenvoudiger de heuvel op kan, dit heeft negatieve invloed op de actieradius. Totaal gewichtHoe zwaarder de berijder, hoe meer energie het kost om de fiets voort te bewegen. De accu van een elektrische fiets zal dus sneller opraken bij een zwaarlijvige dan bij een lichte berijder. Zuinig schakelenBij het wegrijden, bijvoorbeeld bij een stoplicht, wordt door de motor erg belast om je op weg te helpen. Wil je de accu niet te zwaar belasten en je actieradius vergroten dan moet je in een zo laag mogelijke versnelling wegrijden en op de juiste momenten opschakelen. | |
Positie accu | |
|
|
Schakel- en remsysteem
Remsysteem
?
TerugtrapremDe terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen. Pluspunten
Minpunten
V-BrakeRemblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel. Pluspunten
Minpunten
Rollerbrake (trommelrem)Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt. Pluspunten
Minpunten
(Hydrologische) SchijfremDit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus. Pluspunten
Minpunten
V-brake Magura hydrologischeDe remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Pluspunten:
Minpunten:
| |
---|---|
Aantal versnellingen
?
Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingenVeel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel. Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf. Traploos (van toepassing op de e-bikes)De traploze NuVinci Harmony versnelling is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen. |
Algemeen
Banden | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Framemaat
?
OPMETEN FRAMEMAATDe framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt. Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze "binnenbeenlengte" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt: Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kleur | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Materiaal frame
?
Materiaal FrameHet frame van een fiets kan bestaan uit staal of aluminium. StaalVoordelen
Nadelen
AluminiumVoordelen
Nadelen
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Merk | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Type aandrijving
?
Type aandrijvingWat is beter?Of een kettingaandrijving beter is dan een traditionele fietsketting, hangt voor een groot deel af van je persoonlijke wensen. Fietsers met een sportieve fiets zullen geneigd zijn te kiezen voor een gewone ketting, aangezien deze met een derailleur gebruikt kan worden. Voor fietsers met een naafversnelling of fietsers die een hekel hebben aan onderhoud, is een kettingaandrijving mooie uitkomst. In ieder geval is kettingaandrijving in bepaalde situaties – zie voor- en nadelen – een prima alternatief voor de goede oude fietsketting Riemaandrijving Een riemaandrijving is een aandrijving waarbij gebruik gemaakt wordt van een kuntstof riem in plaats van een 'traditionele' ketting. Doordat een aandrijfriem geen zijdelingse speling heeft is deze niet te gebruiken in combinatie met een derailleurversnelling. Daarom maken fietsen met een riemaandrijving altijd gebruik van een versnelling in de achternaaf of in de trapas. Voornamelijk Qwic fietsen maken hier gebruik van. Bekijk hier alle e-bikes met een riemaandrijving Voordelen:
Nadelen:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Type fiets | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overige |
- Reviews (0)
Be the first to review “Qwic Premium Q MNAUTO belt dames” Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Qwic Premium Q MNAUTO belt dames
Vraag een gratis proefrit aan
Wij hebben de ideale e-bike fietsroute dichtbij onze showroom. Tijdens de rit, in het mooie natuurgebied aan de oude maas, kom je een brug en enkele heuvels tegen waarbij je de e-bike optimaal kan uitproberen. Wil je ervaren hoe deze fiets rijdt? Vraag direct eenvoudig een gratis proefrit aan. Onze e-bike adviseur kan je na de proefrit alles uitleggen over deze of 1 van de 30 andere e-bikes wat je kan vinden in onze showroom.
Reviews
There are no reviews yet.