Popal Daily Dutch Prestige N7 Rollerbrake heren

Popal Daily Dutch Prestige N7 Rollerbrake heren

Je kunt zonder zorgen tegen de wind fietsen of bruggen op met behulp van de 7 Shimano naaf versnellingen. Niet alleen een luxe maar ook een zeer solide heren transportfiets. De fiets bezit over een stevige stuurslot en een dubbele standaard. Hierdoor blijft de fiets extra stabiel geparkeerd staan. Verder heeft de fiets een voor- en achter knijprem!

 

599,00 529,00


Selectie Wissen
Vergelijk
  • Showroom van +300m². Elke zondag open
  • Betaal in termijnen meer info klik hier
  • 100% rijklaar levering mogelijk. Plan je proefrit in
  • Laagste prijsgarantie en 14 dagen bedenktijd
Nexus naaf

7 Naafversnelling

Deze fiets beschikt over 7 naafversnellingen. De versnelling zit ingebouwd in de naaf van het achterwiel en is dus een interne versnelling. Bij een naafversnelling wissel je van versnelling doordat de tandwielen van plaats veranderen. Verder heb je bij een naafversnelling een dichte kettingkast, is onderhoudsvriendelijk, geen ratelende kettingen en schakelen bij stilstaan is mogelijk.

shimano-nexus-rollerbrake

Shimano rollerbrake

De rollerbrake is de opvolger van de klassieke trommelremsysteem. Het is een gesloten en goed beschermd systeem en daardoor onderhoudsvriendelijk. Het werkt middels ‘rolletjes’ die de remsegmenten in de remmantel drukken, waarna de fiets remt. Voordelen van rollerbrake:

  • Onderhoudsvrij
  • Remt geleidelijk (gaat niet over de kop)
  • Geen slijtage
  • Geluidloos (geen piepende geluiden)
Popal-Daily-Dutch-Prestige-keurmerk

AD Fietstest 8,9

Met maar liefst een 8,9 is de Daily Dutch Prestige de winnaar van de AD Fietstest in de categorie Schoolfietsen.

Het Algemeen Dagblad heeft de Daily Dutch Prestige uitgeroepen tot beste schoolfiets van het jaar. In de AD Schoolfietstest scoort de fiets van Popal het hoogste rapportcijfer van allemaal: een 8,9. De test met fietsen van vele A-merken is gisteren gepubliceerd in het Algemeen Dagblad.

Het testpanel was enthousiast over het design, de kwaliteit en comfort.

AD Fietstest 8,9

Met maar liefst een 8,9 is de Daily Dutch Prestige de winnaar van de AD Fietstest in de categorie Schoolfietsen.

Het Algemeen Dagblad heeft de Daily Dutch Prestige uitgeroepen tot beste schoolfiets van het jaar. In de AD Schoolfietstest scoort de fiets van Popal het hoogste rapportcijfer van allemaal: een 8,9. De test met fietsen van vele A-merken is gisteren gepubliceerd in het Algemeen Dagblad.

Het testpanel was enthousiast over het design, de kwaliteit en comfort.

RVS-min

RVS-Onderdelen

Los van het oversized aluminium frame, beschikt De Popal Prestige over RVS-onderdelen zoals trappers, alle bouten en moeren etc.  RVS staat voor RoestVast Staal. Het oppervlak van RVS oxideert en veroorzaakt de oxidatielaag (beschermfilmpje). Deze beschermfilm isoleert het staal van de zuurstof, waardoor het staal niet oxideert (roest). RVS heeft bij juist gebruik en goed onderhoud een zeer lange levensduur.

3010_405cd68e54f49309e192050cc4422e09dd47d54a

Stuurslot

Popal Prestige modellen zijn allemaal uitgerust met een dubbele standaard en stuurslot. De voorkant van een transportfiets is meestal zwaarder door het voorrek. Zeker als je een mand of krat met spullen voor zet. Een stuurslot zorgt ervoor dat het stuur tijdens het parkeren recht blijft staan. Je kan eenvoudig het stuur op slot zetten door aan de balhoofd te draaien.

axa-plug-in-kabel-140cm-defender-1

AXA Defender ringslot

De Popal Prestige modellen komen standaard met een AXA Defender ringslot inclusief insteekmogelijkheid. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd. Let wel op dat de insteekkabel niet inbegrepen is.

axa-ringslot-solid-veilig

ART goedgekeurd ringslot

De Vogue Elite modellen komen standaard met een AXA Solid ringslot. Met behulp van deze ART goedgekeurd slot kan je je fiets zonder problemen verzekeren tegen diefstal. De AXA ringslot is ART-categorie 2 goedgekeurd.

Accessoires voor de Popal Daily Dutch Prestige N7 Rollerbrake heren

Schakel- en remsysteem

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

Qwic performance RD11

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingen

Veel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel.

Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf.

Traploos (van toepassing op de e-bikes)

De traploze NuVinci Harmony versnelling is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

Algemeen

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze "binnenbeenlengte" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm)Lichaamslengte
46149 - 166
47151 - 168
48154 - 171
49157 - 174
50159 - 176
51160- 177
52162 - 179
53164 - 182
54166 - 184
55168 - 186
56171 - 189
57174 - 192
58176 - 194
59178 - 196
60180 - 198
61183 - 202
62185 - 204
63186 - 206
64188 - 208
65190 - 210
66192 - 212

, ,

Kleur

, , , ,

Merk

Type fiets

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Frametype

More

Categorie

Kinderzitje mogelijk

Positie kinderstoel

 

 

  • Beschrijving
  • Beoordelingen (2)

Popal Daily Dutch Prestige N7 Rollerbrake heren

Deze luxe aluminium transportfiets, de Popal Daily Dutch Prestige N7 met rollerbrakes, kan dagelijks gebruikt worden. Door het aluminium frame en RVS-onderdelen is deze fiets ligt van gewicht en nog eens roestbestendig. De zoektocht naar een fiets is absoluut niet gemakkelijk, maar wellicht maakt de Popal Daily Prestige N7 met rollerbrake het wat makkelijker. De fiets is namelijk een echte topper en uitblinker. De fiets is ten eerste enorm trendy, hip en stoer. Het is een prachtige fiets om naar te kijken die uitblinkt in alle situaties. De Popal daily dutch Prestige N7 met rollerbrakes is enorm goed afgewerkt en heeft een vrij retro design, dit zorgt voor een zeer modieuze look. Het is een fiets die opvalt en voor veel jaloersheid gaat zorgen. De Popal daily dutch prestige model heeft RVS-onderdelen en aluminium frame.

De Popal daily dutch Prestige N7 is voorzien van de benodigde onderdelen om te zorgen voor een zeer veilige fiets. Zo heeft hij een sterke remmenset en verlichting. De Popal daily dutch Prestige N7 heeft ook een slot en een handige voordrager. Dit is bijvoorbeeld praktisch om een tas op te vervoeren. Met het luxe zadel is elke fietstocht genieten. Met de Shimano Nexus 7 versnellingen kom je zonder moeite bij je eindbestemming, het zorgt voor net dat beetje extra gemak. De Popal Daily Dutch Prestige N7 Transportfiets is zeker aan te raden en laat maar zien dat de zoektocht naar een fiets misschien moeilijk kan zijn, maar ook ontzettend gemakkelijk. De fiets is van enorm hoge kwaliteit.

  • Wielmaat: 28 inch
  • Framemaat: 50 cm | 57 cm | 65 cm
  • Aluminium oversized frame
  • RVS-onderdelen
  • 7 versnellingen Shimano Nexus
  • Balhoofd Stuurslot
  • AXA Defender slot (ART2 goedgekeurd)
  • Stevige voor- als achterdrager (voor aluminium)
  • Remsysteem: rollerbrake voor en achter
  • LED Verlichting op battterij (voor en achter)
  • Stevige dubbele pootstandaard
  • Luxe zadel & handvatten
  • Kettingkast: Hesling

2 beoordelingen voor Popal Daily Dutch Prestige N7 Rollerbrake heren

  1. 4 van 5

    Casper Schilder (geverifieerde eigenaar)

    Perfecte fiets, alleen lastig om zelf in elkaar te zetten.

  2. 5 van 5

    Monique (geverifieerde eigenaar)

    Prima fiets. Hij werd in elkaar gemonteerd geleverd. Voor deze prijs en kwaliteit een prima fiets. Ook nog een kratje cadeau!
    Bestellen en levering ging ook heel snel. Zondag besteld en donderdag geleverd en klaar om te fietsen.


Een beoordeling toevoegen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

X

Plan een proefrit in

Je kunt in onze winkels onder andere alle motorsystemen testen, dus plan snel een proefrit in wanneer het jou uitkomt!

Tot 40% korting in onze MEGA SALE Meer info
Alleen dit weekend: 5% korting op alle Popal fietsen met de code popal5