Retour en garantie

Retour

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Retourneren kan op 2 manieren. De fiets kan rijklaar of in doos bij ons in de vestiging ( Barendrecht ) geretourneerd worden. Het is ook mogelijk om de fiets in doos of afgemonteerd te retourneren via een postbedrijf. Wij berekenen voor fietsen die rijklaar geretourneerd worden € 45,00 euro en voor fietsen in doos € 25,00 euro
Indien de fiets rijklaar is besteld worden de kosten voor de rijklaar maken/verzending niet vergoedt

Nadat de fiets bij ons aan is gekomen zullen wij het verschuldigde bedrag terugstorten via de gekozen betalingsmethode. Dit gebeurt binnen 2 werkdagen.

Wat moet ik doen als ik een product wilt retourneren?

U kunt eenvoudig een mail sturen naar info@transportfiets-online.nl. In het onderwerp van de mail vermeldt u de ordernummer van de bestelling.

In de mail kunt u aangegeven het product die u wenst te retourneren of te ruilen. Graag willen we de reden van de retour weten, echter bent u niet verplicht om dit te vermelden.

Tevens dient u het pakket degelijk te verpakken en voldoende te frankeren (onvoldoende gefrankeerde post wordt geweigerd).

Ontvangen met schade?

Indien u een product ontvangt met schade, dan moet u dit binnen 48 uur melden bij ons. Indien u de schade van het product later constateert is het voor ons niet meer na te gaan alwaar deze schade door is ontstaan. Als een onderdeel van de fiets beschadigd is aangekomen verwachten wij de beschadigde onderdeel eerst. Zodra deze binnen is sturen wij een nieuwe op.

Garantie

Transportfiets-online hanteert de garantiebepaling zoals die door onze leverancier zijn vastgesteld.
Over het algemeen heeft u 1 jaar garantie op het frame en voorvork. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, ketting, achtertandwielen, kabels, pedalen en remblokken wordt geen garantie gegeven. Schades als gevolg van onjuist gebruik, val schade en roest vallen buiten de garantie. Uitreken van snelbinders, gebroken standaard en scheuren in het zadel vallen ook buiten de garantie.

Garantie afhandeling vindt plaats in onze vestiging te Barendrecht. Indien garantie afhandeling per post mogelijk is, zijn de portokosten daarvan voor uw rekening.
Mocht er iets niet in orde zijn met uw product, neem dan altijd eerst contact met ons op. In overleg met u wordt dan besloten hoe uw klacht zo snel en soepel mogelijk kan worden afgehandeld.

Let op: Transportfiets-online.nl zal nooit reparatiekosten/onderdelen van derden vergoeden.

In doos bestelde fietsen

Er is een mogelijkheid bij ons om de fiets volledig rijklaar te laten leveren. In dit geval zijn wij verantwoordelijk voor de juiste montage van de fiets. Mocht u de fiets in doos bestellen bent u verantwoordelijk voor de montage van de fiets en afstellen van bepaalde onderdelen. Aan de onderstaande punten dient u extra aandacht te besteden:

  • Juiste luchtspanning voor de banden
  • Ketting nakijken of het niet aanloopt tegen kettingkast
  • Ketting aanspannen (komt voor dat ze te strak zijn of te los zitten)
  • Afstellen van remmen en versnellingen

Het niet juist afstellen van de bovenstaande punten valt niet onder garantie.

Voorraadactie op alle E-bikesBekijk

Finalist Tweewielerwinkel van het jaar 2021 tweewieler.nl
× WhatsApp