Popal Daily Dutch Basic Plus N3 Transportfiets 28 inch

De meeste mensen zijn op zoek naar een handige fiets waarop ze de dagelijkse boodschappen makkelijk kunnen vervoeren, comfortabel de dagelijkse fietsritjes kunnen maken en ook mooie dagtochten mee kunnen rijden maar zien door de vele fietsen bij een nieuwe koop door de bomen het bos niet meer.

+ -2 more
+ -3 more
  • Showroom van +300m². Elke zondag open
  • Betaal in termijnen meer info klik hier
  • 100% rijklaar levering mogelijk. Plan je proefrit in
  • Laagste prijsgarantie en 14 dagen bedenktijd
Nexus naaf

3 Naafversnelling

Deze fiets beschikt over 3 naafversnellingen. De versnelling zit ingebouwd in de naaf van het achterwiel en is dus een interne versnelling. Bij een naafversnelling wissel je van versnelling doordat de tandwielen van plaats veranderen. Verder heb je bij een naafversnelling een dichte kettingkast, is onderhoudsvriendelijk, geen ratelende kettingen en schakelen bij stilstaan is mogelijk.

Accessoires voor de Popal Daily Dutch Basic Plus N3 Transportfiets 28 inch

Schakel- en remsysteem

Remsysteem ?

Terugtraprem

De terugtraprem is de enige rem die niet bediend wordt met handkracht maar door met beenkracht de ketting terug te trappen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvrij
  • Geen slijtage
  • Geen kabel die kapot kan

Minpunten

  • Remmen is niet mogelijk als de ketting eraf is
  • Trappers moeten goed gesteld worden om we te kunnen fietsen

V-Brake

Remblokken knijpen op de velg om het wiel te remmen. Het systeem werkt middels een kabel.

Pluspunten

  • Licht in gewicht

Minpunten

  • Remt niet goed en maakt ook piepende geluiden bij het regen
  • Slijtage speelt een rol
  • Mocht je een (lichte) slag in je wiel hebben, kan het gaan aanlopen
  • Kans bestaat dat je over de kop gaat

Rollerbrake (trommelrem)

shimano-nexus-rollerbrake

Rollerbrake remmen zijn de nieuwe generatie van de oudere trommelremmen. De remwerking is in de naaf verwerkt.

Pluspunten

  • Heeft niet de nadelen van v-brake
  • Eenmalig afstellen, dan zit je goed
  • Je kunt niet over de kop slaan, dankzij de powermodulator, een wrijvingskoppeling tussen rem en naaf. Wordt de kracht op de koppeling te groot dan gaat de koppeling draaien
  • Vrijwel onderhoudsvrij

Minpunten

  • Zwaar in gewicht
  • Door de Powermodulator kan je minder hard remmen

(Hydrologische) Schijfrem

Qwic performance RD11

Dit remsysteem is het beste wat je kan krijgen. Schijfremmen zijn simpelweg uitgevonden om meer remkracht te hebben terwijl je minder hard je rem inknijpt. Daarnaast brengt het een aantal voordelen met zich mee zoals minder vuiligheid, langere levensduur, minder slijtage en een stoere look. Uiteraard is er een nadeel aan het gebruik van schijfremmen. Je fiets wordt altijd iets zwaarder.

Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Wanneer de olie door de leiding is gestroomd, komt deze in de remklauw (ook wel caliper genoemd). In de caliper wordt de olie verdeeld naar de zuigers en met de druk die dan wordt uitgeoefend met de remhendel, worden de zuigers uit de remklauw op de remschijf geduwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen. Ook aan dit mooie remsysteem zit een nadeel. Het kan voorkomen dat er lucht in de remleiding komt en je deze moet ontluchten. Dit is een nauwkeurige klus.

Pluspunten

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem
  • In tegenstelling tot velgremmen werken ze uitstekend in de regen en onder modderige omstandigheden.
  • Velg slijt niet.
  • Wordt niet warm tijdens de afdaling.

Minpunten

  • Het systeem is relatief kwetsbaar. Moderne hydraulische schijfremmen hebben maar weinig ruimte tussen de schijf en de remblokjes. Wanneer ze niet perfect zijn afgesteld of een impact krijgen van buitenaf kunnen deze aan gaan lopen.

V-brake Magura hydrologische

magura_hydraulische_velgrem_hs33r_zwart_zilver_90425

De remmen bestaat uit twee cilinders die aan de uiteinden voorzien zijn van remblokjes. De cilinders zijn via olieleidingen met elkaar en met de cilinder in de remgreep verbonden. Door het inknijpen van de hendel wordt olie de remleiding ingestuwd. Op deze manier heb je een sneller en directer remvermogen.

Pluspunten:

  • Remkracht is goed te doseren dankzij het hydraulische systeem.
  • Geschikt voor fietsen met brede banden en spatborden.
  • Remblokjes makkelijk te vervangen.  Ze staan recht op de velg.
  • Bijna onderhoudsvrij. Af en toe een beetje vuil verwijderen.

Minpunten: 

  • Duurder dan gewone V-brakes.
  • Het hydraulische systeem is kwetsbaarder bij transport en in stalling dan kabelremmen.

Type versnelling ?

Versnellingstypes

De versnellingen op je fiets bepalen onder welke omstandigheden je met normaal beentempo kunt blijven fietsen. De bedoeling is je in de meest gebruikte versnelling de minste weerstand voelt.

Naafversnelling van Shimano Nexus

De naam zet het al, de versnellingen van de fiets zijn in de naaf van het achterwiel verwerkt. Je hebt varianten met 3, 7 of 8 versnellingen.

Pluspunten

  • Onderhoudsvriendelijk
  • Bijna altijd een dichte kettingkast
  • Geen ratelende kettingen
  • Schakel bij stilstaand mogelijk

Minpunten

  • Flink verschil tussen de opeenvolgende versnellingen
  • Gewicht fiets is gemiddeld hoger

naafversnellingen

Derailleur

Bij een derailleur type versnelling wordt gebruik gemaakt van versnellingscassettes die op het wiel geplaatst zijn.

Pluspunten

  • Goedkoper i.v.m. naadversnellingen
  • Gewicht van de fiets is lichter
  • Onderhoud aan de ketting eenvoudig door de open kettingkast

Minpunten

  • Is gevoelig en heeft hogere montagekosten
  • Niet schakel bij stilstaand
  • Slijtage speelt een rol en vergt onderhoud
  • Altijd een open kettingkast.

Shimano_xt_rear_derailleur

Shimano Alfine 8 of 11

alfine naaf-min

Een Shimano Alfine 8 of 11 naaf is een versnellingsnaaf welke in het achterwiel gemonteerd wordt, met 8 of 11 inwendige versnellingen. Het basisprincipe is gelijk aan de vertrouwde drieversnellingsnaaf, maar de uitvoering staat op een hoger niveau. Door de nauwkeurige tandwielen, de vele lagers en de oliebadsmering loopt de Shimano Alfine 8 of 11 naaf gelijk aan een derailleurversnelling in goede conditie. De 8 of 11 versnellingen zijn zeer direct te schakelen en de verschillen zijn mooi verdeeld, echter wel een groter verschil als het 'tandje' van de derailleursystemen. De Shimano Alfine 8 en 11 naven ontwikkeld voor de onderhoudsvrije woon/werk- en toerfietsen.

Enviolo Trekking

Qwic Performance mn380 heren

De traploze handmatige technologie is net zo eenvoudig als het afstemmen van het volume op een radio. Zo hebben fietsers meer aandacht voor andere belangrijke aspecten van het fietsen, zoals het verkeer of de mooie omgeving. Geen schakelingen, vastzittende versnellingen, los rondtrappen of gekraak, alleen een uniek rijgevoel dankzij het gebruiksgemak van de technologie.

Het systeem vereist weinig onderhoud en zorgt ervoor dat fietsen langer meegaan, met name in combinatie met een riemaandrijving. De perfecte oplossing voor de nieuwe generatie fietsers die op zoek zijn naar eenvoud en comfort. De handmatige traploze schakeltechnologie van enviolo is ontworpen op basis van gebruikerservaringen, om de specifieke behoeftes van fietsers te vervullen. Deze bestaan uit speciaal ontworpen versnellingsnaven en bijpassende controllers.

Enviolo Automatic


De traploze automatische technologie zorgt voor een geheel nieuwe fietservaring. Stel de gewenste trapsnelheid in en de traploze automatische techniek past het enviolo-systeem aan zodat deze altijd met dezelfde snelheid trapt, zelfs wanneer je heuvel op- of afgaat.

Rij je net weg dan zal automatisch een zeer lage versnelling gekozen worden, naarmate je meer snelheid krijgt zal heel geleidelijk een steeds hogere versnelling gebruikt worden. Wat deze automatische versnelling feitelijk doet is die versnelling kiezen waardoor je trapfrequentie constant blijft. Dus of je nou net wegrijdt, lekker op gang bent of heel snel rijdt, je trapfrequentie blijft gelijk. Het enige wat veranderd is de kracht die je op de pedalen moet zetten. Hoe harder je wil fietsen, hoe meer inspanning je dit zal kosten maar dat is natuurlijk gelijk aan elke fiets, ook die met een handmatig versnellingssysteem.

Aantal versnellingen ?

Verschil tussen 3, 7 en 8 versnellingen

Veel mensen denken hoe meer versnellingen hoe lichter of zwaarder ik kan gaan fietsen. Dat is niet helemaal juist. Indien je een Nexus 3 versnellingen hebt en je zet het in de eerste versnelling dan fiets je even licht als op de eerste versnelling van een Nexus 7 of 8 versnelling. Grootste verschil is dat je bij 7 of 8 versnellingen meer tussenschakels hebt. Bij de 3 versnellingen heb je kans dat je versnelling 1 te licht vindt en versnelling 2 te zwaar, hierbij heb je dan geen tussen schakels tussen de 1 en de 2. Bij 7 of 8 versnellingen heb je dat wel.

Verder is een verschil in de kwaliteit van de naaf. De naaf van Nexus 7 en zeker die van 8 heeft een betere kwaliteit waardoor deze duurzamer i.v.m. de Nexus 3 naaf.

Traploos (van toepassing op de e-bikes)

De traploze NuVinci Harmony versnelling is een automatische versnelling. In welke versnelling hij staat hoef je dus niet meer zelf te bepalen, dat wordt voor je gedaan. Door aan de handel te draaien bepaal je niet de versnellingsstand maar de trapfrequentie, je cadans, de snelheid waarmee je de trappers moet ronddraaien. Dat is mooi, want juist bij een bepaalde trapfrequentie in combinatie met een bepaalde kracht die je op je trappers moet uitoefenen, fiets je het lekkerst. Welke trapfrequentie en welke kracht dat is zal voor iedere fietser weer anders zijn. Door aan de handel te draaien kan je die ideale stand instellen.

 

 

Algemeen

Framemaat ?

OPMETEN FRAMEMAAT

De framemaat van een fiets is de hoogte van het frame van je fiets (in centimeters). Deze hoogte meten we vanaf het punt waar de pedalen vast zitten, tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.

Voor de juiste framemaat is de binnenbeenlengte de meest belangrijke maat. Deze maat meet je door met de voeten circa 15 centimeter uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Met deze "binnenbeenlengte" kun je de juiste framemaat berekenen. Voor (elektrische) stads- en toerfietsen bereken je de juiste framehoogte als volgt:

Binnenbeenlengte x 0,68 = framemaat 

Framemaat (cm) Lichaamslengte
46 149 - 166
47 151 - 168
48 154 - 171
49 157 - 174
50 159 - 176
51 160- 177
52 162 - 179
53 164 - 182
54 166 - 184
55 168 - 186
56 171 - 189
57 174 - 192
58 176 - 194
59 178 - 196
60 180 - 198
61 183 - 202
62 185 - 204
63 186 - 206
64 188 - 208
65 190 - 210
66 192 - 212

, ,

Kleur

,

Materiaal frame ?

Materiaal Frame

Het frame van een fiets kan bestaan uit staal of aluminium.

Staal

Voordelen

  • Goedkoop

Nadelen

  • Zwaar in gewicht
  • Kan roesten indien het frame beschadigd raakt. Hierbij komt het stalen frame bloot te liggen waardoor het kan gaan roesten.

Aluminium

Voordelen

  • Roestvrij
  • Licht in gewicht

Nadelen

  • Duurder i.v.m. staal

Merk

Wielmaat ?

Leeftijd & wielmaat

Bij kinderfietsen wordt de wielmaat aangegeven in inches. (één inch = 2,54 centimeter).

Met onderstaand overzicht kunt u de juiste maat bepalen! U weet dan in welke categorie u kunt kijken om de geschikte nieuwe fiets te vinden.

wielmaat (inch)

leeftijd (jaren)

kledingmaat

12

2 tot 4

92 - 104

16

4 tot 6

104 - 116

20

5 tot 8

110 - 128

22

6 tot 9

122 - 134

24

8 tot 10

128 - 146

26

10 tot 13

146-158

Frametype

More

Categorie

 

 

Popal Daily Dutch Basic Plus N3 Transportfiets 28 inch

Popal Daily Dutch Basic Plus N3 Transportfiets 28 inch  is een transportfiets in de categorie transportfiets dames. Naast het feit dat de fiets erg praktisch is heeft hij ook een mooi design. De fiets is qua kleurgebruik strak afgewerkt en weet de combinatie van retro en modern erg goed te dragen. De fiets heeft een uniek design en is dan ook een trendy fiets te noemen. Daarnaast heeft de fiets ook alles wat betreft veiligheid en comfort en zijn ook alle praktische zaken aanwezig.

Zo heeft de fiets drie versnellingen waardoor u op uw gewenste tempo van de fiets gebruik maken kan. Ook heeft de fiets een stevig stalen frame dat ervoor zorgt dat u altijd stevig zit en heeft de fiets een voordrager die handig is voor het doen van de dagelijkse boodschappen. De fiets heeft zowel voor als achter verlichting (op batterij) en is voorzien van een handig ringslot waardoor je ervan verzekerd bent dat u uw fiets veilig kunt wegzetten. Neem dan ook nog eens de handige dubbele pootstandaard (die ervoor zorgt dat zelfs zonder fietsenrek uw fiets altijd een geschikt plekje heeft) en je weet dat je met de Popal daily dutch basic plus n3 transportfiets een ideale maar ook zeer trendy fiets in huis heeft gehaald. Bestel vandaag nog je Popal daily dutch basic plus n3 transportfiets en maak binnenkort gebruik van één van de grootste toppers op fietsgebied.

Eigenschappen

  • Wielmaat: 28 inch
  • Aluminium voordrager
  • 3 versnellingen Shimano Nexus (gripshift)
  • Verlichting op battterij (voor en achter)
  • Ringslot
  • Dubbele pootstandaard
  • Bel
  • Handrem voor
  • Inclusief voorrek
  • Stevig stalen frame
  • Terugtraprem
  • Stuurslot

Gelukkig hebben wij een fiets die voor al deze dingen (en meer) dé perfecte fiets is. We hebben het dan over de Popal daily dutch basic plus n3 transportfiets, dé ideale fiets voor al bovenstaande gebruiksvormen.

 

6 reviews for Popal Daily Dutch Basic Plus N3 Transportfiets 28 inch

  1. 5 out of 5

    Timmo

    Voor de verjaardag van onze zoon waren we op zoek naar een leuke fiets. Op deze website zagen we een fantastisch aanbod. We hebben uiteindelijk gekozen voor deze fiets. De fiets was de volgende dag al bezorgd op het door ons gewenste adres. De fiets is erg mooi en overtreft onze verwachtingen. De fiets heeft een goeie kwaliteit en is zeer betaalbaar.
    Hartelijk dank voor de top service !

  2. 5 out of 5

    marco de wolff (verified owner)

    Voor mijn dochter deze fiets besteld. De volgende dag al in huis. Ze is er super blij mee, ze fietst er heerlijk op. Alleen de snelbinders zaten er niet bij, even mail gestuurd. Twee dagen later snelbinders ontvangen. Super snelle levering en nalevering. De fiets is erg mooi en van goede kwaliteit en een goede prijs. Bedankt voor de goede service.

  3. 4 out of 5

    Vrouw Utrecht (verified owner)

    Prima fiets. Stevig, robuust en toch wendbaar. Wilde eerst een andere fiets, maar deze was uitverkocht. Geen spijt van deze.

  4. 5 out of 5

    Irene (verified owner)

    Prima fiets. Kwalitatief 1 van de betere in deze prijsklasse

  5. 4 out of 5

    Jacobs (verified owner)

    Prachtige stevige fiets, echter is de montage voor ons gevoel wel iets meer dan de aangegeven 85% op de website.

  6. 5 out of 5

    Inge (verified owner)

    Hele fijne degelijke fiets voor een mooie prijs.
    Het in elkaar zetten van de fiets was prima te doen dmv de duidelijke instructies.
    Tevens een super snelle levering. De fiets was 1 dag na bestelling al in huis.


Add a review

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Framemaat van 48/49cm is voor mensen tussen de 1,50m en 1,60m
  • Framemaat van 50/51cm is voor mensen tussen de 1,61m en 1,65m
  • Framemaat van 53/54cm is voor mensen tussen de 1,66m en 1,70m
  • Framemaat van 56/57cm is voor mensen tussen de 1,71m en 1,75m
  • Framemaat van 58/59cm is voor mensen tussen de 1,76m en 1,80m
  • Framemaat van 60/61cm is voor mensen tussen de 1,81m en 1,85m
  • Framemaat van 65/66cm is voor mensen langer dan 1,86m zijn
X